frusna fåglar.

Jag har köpt små talgbollar och hängt ut till pippifåglarna. En är helt slut och de andra hänger fortfarande orörda. Jag har inte sett en enda liten sparv sitta där och smaska. Den som är slut måste ha trillat ur och ner eller blivit uppäten av en kråka, eller nåt. Jag hoppas dem hittar hit snart...

Tycker så synd om fåglarna. Men mest synd tycker jag om svanen i Kalmar som blivit änkling. Stod en notis i Barran om att dens livspartner dött och fryst fast i isen. Det är även, gissningsvis, gräsänder som fryst fast i isen i Systraströmmen vid Sveaplan. Man ser liksom bara en liten bit kropp och två små söta andfötter sticka upp mitt i isen. Det skär i hjärtat på mig varje gång jag går förbi och ser det. Usch.

Stackars fåglarna.

Kommentarer
Postat av: Johanna B

Visst blir man ledsen... :( En av våra hundar tog livet av en duva för ett par år sedan som bodde hemma hos oss. Partnern satt ensam och kuttrade sorgset oavbrutet på hustaken sen dess, fy vad hemskt det var. den hunden stod inte högt i kurs hos oss kan jag säga...

2010-03-02 @ 08:34:56
URL: http://johannabohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0