aj.

För typ 1½ veckor sedan så skulle jag hämta en kartong med kassar på lagret, på jobbet. Jag lyfte ner en kartong från hyllan och när jag har den ovanför huvudet så tappar jag balansen lite och är på väg att trilla. Dessutom ligger det en kajak på golvet som förminskar ens möjliga ståyta väldigt mycket. Rädd för att trilla eller tappa kartongen på kajaken så tar jag ner kartongen och tar emot den med ena benet. Det resulterar i ett litet hack i låret och senare ett blåmärke:



Nu börjar det blir lite sådär gulgrönt och fint. Det har känts betydligt mer än vad det ser ut. Men i och med detta blåmärke kom jag att tänka på ett annat blåmärke. För några år sedan, närmre bestämt sommaren 2007 så trillade jag i trappuppgången. Jag hade varit föredömlig och satt på mig gummistövlar eftersom det regnade ute, men det skulle jag ju inte gjort. Först såg det inte så farligt ut:



Men efter ett par dagar var det "lite" värre..:



Jag hade typ problem att sitta... Jag får ursäkta de fula och urtvättade underkläderna, men vet ni hur sköna de där är? Och VARFÖR ska alltid de skönaste trosorna var de fulaste? Är det orskriven lag på det?

Och igår. Jag skulle peta in ett par mössar i de fack som vi har i hatthyllan. Då fastnade jag med ringfingernageln i någon liten skåra i hatthyllan så hela nageln böjdes. Det gjorde så satans ont. Alltså. Den böjdes inte bara det vita man klipper av, utan nedanför. Liksom där det sitter fast. AJ! Hela det där scenariot spelade upp i mitt huvud typ tusen gånger igår och det gjorde lika ont varje gång. Nu har det blivit skräcken. Efter hälsenor. Hälsenor är typ det värsta jag vet. Jag lider av att jag äger två stycken själv.

Klantig eller otursdrabbad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0