söka jobb.

Har precis skrivit en jobbansökan till en butik. Det ska vara inne på söndag men jag tror jag skickar det med posten. Då får jag det som jag vill, blir snyggare så :) Har skrivit precis vad jag tänker och känner - inte vad jag tror att dem vill höra. Det är skillnad. Men fasiken vad svårt det är. Det får inte vara för långt, inte för kort och man ska presentera sig själv och hur man arbetar med några svarta tecken på ett blankt vitt papper. Det är en konst och det är ingen lätt konst.

Jag undrar vad jag skrev i ansökan till mitt nuvarande extrajobb? Det är det enda jobb jag fått via en vanlig ansökan. Dem andra jobben har varit via kontakter, familjeföretaget, ett telefonsamtal, ett besök osv. Hm. Undrar om chefen har kvar dem dära ansökningarna... Vore spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0