plogning.

Plogning är ju en väldigt bra sak. Idag såg jag massor med plogbilar under morgonpromenaden. Men jag kommer inte underfund med varför dem plogar väldigt trafikerade vägar kl 8 på morgonen - i "rusningstrafiken". Varför plogar dem inte kl 6? Eller i natt? För vad jag vet snöade det igår och inte i natt, eller?

Hur tänker dem?


Förutom det så hände det en incident med mig och plogbil inblandad. Jag gick i fröjd och ro längs Ängöleden och skulle sedan svänga ner i tunneln och komma upp mellan Kalmar Nyckel och tennishallen. Det gjorde jag också. Men lagom till att jag var halvvägs ner kom en plogbil där uppe på bron och ni kanske vet var snön som legat på vägen tar vägen när en plogbil kör? Jo, den hamnar på sidan om vägen och vid en bro hamnar den på morgonpromenerare. Som tur var tittade jag ner och fick inte allt i ansiktet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0