iphone.

I februari kan jag förlänga mitt abbonemang på mobilen. Och eftersom jag är nördig så gör jag ju det så fort det går och plockar ut en ny mobil då. Har funderat på en iPhone eftersom alla verkar så nöjda med dem + att touchscreen är väl det enda som kommer finnas om något år. Gick in i Telenor-butiken idag och givetvis har dem ett hejdundrande erbjudande.

Betalar 299 kronor i månanden i två år och får då surfa helt fritt hur mycket som helst och betalar NADA ZERO NOLL INGENTING för telefonen! Typ JA TACK! Nu betalar jag 399 i månaden men får ringa för det, det får jag inte för de 299 men jag överstiger aldrig 399 så det kommer nog hamna på ca 400 kronor ändå. Dessutom kan jag använda iPhone:n till laptopen (och den eventuella kommande mini-PC:n) och skippa att köpa mobilt bredband. Hur bra som helst!

Men nu är det ju lite problem.

Jag kan förlänga mitt abbonemang först den 10e februari.
Försäljaren (en arrogant tjej som såg ut som 12) hade inte den blekaste om hur länge erbjudandet står kvar.

Alternativen är:

- vänta och hoppas det är kvar
- påbörja ett nytt abbonemang (såvida jag kan ha kvar mitt nummer) och betala dubbelt en månad
- prata med karln som sålde nuvaranade telefonen till mig, han förlängde mitt abbonemang tidigare än det egentligen gick, sist och hoppas han gör samma sak igen

Sista alternativet börjar vi med. Imorgon ska jag vara så jäkla snygg och ha ett bländade leende! ;)

Kommentarer
Postat av: Elvis

Pelin.. jag funderar oxå på iphonen. Vilka var de som hade de erbjudandet? Telia?

Varför e du inte på msn för? BU!

2010-01-07 @ 21:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0