epilering.

Jag fick ju en epilator av mitt älsk i julklapp. Jag invigde den igår. Epilerade armhålorna. Jag var beredd på att det skulle göra ont, men det gjorde ondare än jag föreställt mig. GAH! Det tog en stund, för jag körde lite, stängde av och andades och så höll jag på sådär. Sen när ena hålan var hårfri så var det ju en kvar - gah! Men jag hoppas verkligen det är som det sägs att håret växer ut så mycket saktare så man kanske bara behöver göra det här en gång i månaden samt att det göra mindre och mindre ont för varje gång. Med andra ord kan det inte bli värre!

Men jag började blöda när epilatorn drog upp håren med rötterna. Dessutom såg det läskigt ut eftersom huden åkte upp lite när hårstråna rycktes ut. Och epilatorn låter som ett helt tröskverk (heter det så? Haha). Men nu är det gjort. Och jag har nog inte haft så här lena armhålor sen jag var ett litet barn!

Den lilla smärtmaskinen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0