härlig torsdagsmorgon.

Jag vaknade kl 03:00 (jag vaknar väldigt ofta exakt 03:00, undrar varför) och stängde av TVn som Anders somnat ifrån. Sen vaknade jag igen och trodde att det snart var dags att stiga upp så jag låg och väntade på att Anders klocka skulle ringa. Efter en liten stund så tittade jag hur mycket uret var och den var inte mer än 04:30, där kunde jag ligga och vänta. Gick på toa. Låg och funderade på allt möjligt och drömmen jag drömt. Somnade om efter ett tag. Vaknade sedan igen, gissningsvis vid 05:30 av att tidningsbudet försökte rämna vår ytterdörr. Jag satte först hjärtat i halsgropen och trodde det var inbrott på g, var en millisekund från att väcka Anders. Dumma tidningsbud! Somnade sen om igen och fortsatte drömmen.

Drömmen var bara jobbig. De byggde hus alldeles för nära mammas och pappas tomt, det var vinter fast det var sommar och på nyårsdagen kom en jätteraket och träffade mamma och pappas garage så det förstördes totalt. Hemma i Kalmar så var det en lägenhet som var gigantisk (som inte finns på riktigt) där någon Mirre, som Anders kände, bakade. Sen var jag hemma och då fick jag reda på att jag skulle bli hämtad av polisen för att prata med dem. Jag minns inte vad som hänt, men jag klädde på mig (hade nattkläder på mig) och när polisen kom så vaknade jag. Usch.

N'är jag väl vaknade och skulle vara vaken så känner jag att halsen gör ont och det är väl lika bra att ställa in morgonpromenaden som jag hade planerat. Går upp, mår lite knas, pussar på Anders. Fixar en kopp the och läser tidningen. Då börjar vår käre Enok att hulka och kräkas - givetvis på en matta. Det blir förstås min uppgift att torka upp, Anders började jobbet om typ 25 minuter. Enok spyr lite mer och smakar sen på kräket, trevligt. Jag torkar upp och är väldigt nära att utföra samma scen som Enok - bortsett från att smaka på det då. Jag klarar mig men rapar friskt en stund senare.

God morgon, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0