konstig natt.

Vaknade drygt en timme efter att jag hade somnat av att Anders telefon ringde. Han fick hoppa in och jobba. Han kom hem knappt tre timmar senare då jag förstås vaknade också. Drömde att jag åkte flygplan till Kreta med mamma och pappa. Det var dessutom ett pyttelitet propellerflygplan med genomskinligt golv (fruktansvärt läskigt). Vi kom inte längre än till Göteborg där jag minns att vi slussades vidare någonstans och jag och pappa gick bredvid varandra. Det var helt galet mycket folk och de höll på att bygga en bank precis vid vattnet - det som var byggt hittills såg ut som något gammalt grekiskt som typ Parthenontemplet på Akropolis. Vaknade igen när Anders gick upp och sa hej då till isländskan (jag var hemsk och låg kvar). Vaknade på morgonkvisten av att våra kära katt Enok gick omkring och spydde. Torkade upp två högar och upptäckte sedan två till - som var 5 gånger så stora. HÄRLIGT. Blev trött på allt och gick och lade mig igen fastän jag var inte var så trött. Tittade lite på Nyhetsmorgon och somnade om, kramandes min söt.

Drömde då att jag sprang omkring med en djembetrumma som jag skulle ge min bror (en drömbror, ingen av dem riktiga) och tillslut hittade jag honom och förklarade att det vara var han som kunde spela. Sen fick jag dansa och då var även mina föräldrar där (drömföräldrar, inte mina riktiga). Vi dansade afrikansk dans på en kulle, iklädd endast vanliga kläder, en dimmig, kall, grå höstdag. Min mamma halkade i en lerpöl. Folk stod på balkonger och tittade på. Och min familj var mörkhyade.

Jomenvisst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0