potatis.

Jag snoozade och ställde om kockan en timme senare än vad det var från början. Under den här timmen sov jag inte jättedjupt, slumrade till och sådär. När jag gör det brukar jag drömma mycket och komma ihåg det väl.

Jag drömde att jag gick i första klass och var jätteslapp. Alla andra pluggade järnet medan jag bara spatserade runt. Sen drömde jag att det var jul, vi var hemma hos mamma och pappa och farmor var där!!! (Det underbart att drömma om farmor). Det såg inte ut som vanligt hemma hos mamma och pappa, andra möbler och sånt. Det var dagen innan julafton. Sen så drömde jag att jag vaknade på julaftonsmorgonen. Då var jag i och för sig i vårat sovrum i Kalmar, men det låg i mamma och pappas hus. Jag vaknade i alla fall och stötte till min näsa, jag trodde då att jag började blöda näsblod för det forsade vätska ur näsan. Jag tog handen mot näsan, men det var inte blod, det var snor -  eller i alla fall snorliknande. Jag rusade ut i köket (som var vårat kök i Kalmar, men fortfarande hemma hos mamma och pappa). Då började det forsa ännu mer när jag stod vid diskbänken, dessutom kom det bitar av grejer. Sen började jag kräkas. Och jag förstod att det var kräk som kom ur näsan också. Kräket bestod av potatis. Skivad potatis. Vissa bitar kom upp hela, andra i små, små bitar och så allt vatten. Precis som om jag ätit en kasrtrull med skivad potatis, med vattnet och allt. Sen valde jag att vakna (ja, jag bestämde mig för det, jag kan det ibland), det var inget roligt att drömma längre.

Sen ner i tvättstugan och nu ska jag springa ner om 20, smoothie och the tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0