helg i västervik.

Fredag:
Anlände till Västervik kl 12.00, Titti mötte upp. Gick en sväng på stan och käkade lunch. Förbannade över priset på drickan. Gick runt lite på stan och så. Körde en sväng till Lager157 där jag köpte ett linne för 30 kr och INTE en kasse. Handlade mat och dricka. Åkte hem och hängde. Titti bjöd på Piggelindrink och mot kvällskvisten åkte vi till Lotta. Grillad fläskfilé med ugnsbakad färskpotatis, sallad och bea. Chokladfyllda bananer till efterrätt. Tjejsnack! Gled ner på stan och kollade läget. Hittade Jennie och Hilda, tog ett glas vin med dem (världens sötaste vinflaskor, 187 ml!) innan vi cyklade hemåt.

Lördag:
Steg upp kl. 11 (!) och käkade frukost. Tog en promenad på 7 km och kom hem precis när regnet kom. Spelade Yatzy och kort, sen middag och fix. Blev skjutsade till Micke och Lotta. Fick uppdateringar via SMS från Anders om den fantastiska 6-1-matchen, woho! Fest! Massa sköna människor och årets sommarplåga och jag möttes för första gången:



Hade aldrig hört den här innan, men hela Västervik hade nog det. Om man började sjunga på den lite högre på stan fick man gensvar på studs, kul! Härlig förfest för att sedan gå ner mot stan. Harrys (dyraste Smirnoff Icen någonsin! 65 spänn!) och hängde lite, sen gick jag och Titti köpte popcorn och jag pratade med älsket. Ville in i öltältet med de stängde (kl 1, dåligt!). Gick in på Simsons och var där i säkert 4½ minut innan vi mötte Kenta och Johan för att efter mina påtryckningar gå till Åhmans - man får till och med brunsås till köttbullemealet! Underbart! Tokigt gott! Sen cyklade jag, Titti och Kenta hemåt i natten.

Söndag:
Sov till kl 10 och det var bara att packa, äta och åka! Åkte buss hem i 2½ timmar, lyssnade på P3 hela vägen och de spelade låten ovan två gånger, härligt! Kom hem och fick pussa på söt. Vi cyklade ut till Calmar Outlet som hade 70% på allt eftersom butiken ska upphöra (för typ tredje gången?), sen Maxi och väl hemma gick jag och hämtade en pizza och när den var uppäten så försvann Anders till jobbet :(

Tack för en supermysig helg, älskade Titti!

Kommentarer
Postat av: titti

tack detsamma darling!

2009-07-13 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0