ekonomi.

Jag fick lön från extrajobbet och lite från Lundgrens där jag inventerade en dag. Dessa pengar räckte typ till hyra och mat. Elin har lite mer räkningar än hyra och mat - mobil, telefon, tv, bredband, gym, frisktandvården, barometern, kattförsäkring, hemförsäkring, lån, en annan räkning och kommande sjukhusbesök. Pengar skulle inte räcka. Nej nej.

Fick ringa mamma och pappa och be om att få låna. Summan uppgick till 2641 kr, då skulle jag ha 200 kronor att röra mig med resten av månaden. Huu.

Posten anlände genom brevinkastet. Till mig från Kalmar kommun, vaaa? Kanske något om min anställning eller något. Nehej. Hör och häpna. LÖNESPECIFIKATION. På lön som betalas ut imorgon. Jag tackar jag. Ingen dålig lön heller. Fast det berodde på att jag betalar för lite skatt, fortfarande. Måste undersöka detta ordenligt. Risken är att jag kommer få fet restskatt, huu. Skatteverket baserar min skattebetalning på så mycket jag brukar tjäna typ, och det har ju inte varit några feta summor direkt. Därför blir det knas.

Skönt som tusan i alla fall. Ringde och hurrade och sa att inget lån (utöver den enorma summan jag redan lånat) behöver tas! Huuuurrrrrrrrrrrrrrrrrrra!

Så nu har jag lagt in om att alla jäkla räkningar och shit ska dras imorgon. POFF. Sen får jag se hur mycket som är kvar och så kan jag lägga undan lite pengar. Och sen ska jag köpa vind/regn/varma utebyxor att ha på jobbet. Och kanske beställa lite böcker i jobbsyfte. Minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0