äpple-dröm.

I natt, eller faktiskt i morse, drömde jag nog den sjukaste drömmen. Hittills.

Jag och min ena bror (minns inte vem) var hemma hos mamma och pappa. Pappa var hemma och mamma kom hem. Mamma säger "ni har fått syskon!". Hon langar över ALLA syskon till pappas famn, de skriker. Jätteolika storlek. Mamma berättar att det största heter Gunnar och den minsta Emma. Sen uppbaras det att syskonen är i form av gröna äpplen.

Vi lägger dem i en Matuesskål. Jag håller i skålen. Min faster kommer och säger grattis. Jag sitter med skålen i knät i soffan och tittar på dem. I skålen ligger också två apelsiner, men de är "bara vanliga" apelsiner. Mamma säger att ett av syskonen/äpplena heter Kurt, efter morfar (som vi inte har någon kontakt med, på riktigt alltså). Den sjukaste är att jag äter ett äpple. Alltså ett syskon.

Kan någon tyda NÅGOT VETTIGT ur detta? En sak vet jag, att jag saknar mamma och pappa och deras tid i Kalmar gick ALLDELES för fort. De var inte ens här ett dygn!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha! Ibland finns det inga förklaringar till drömmar alls. Vänta tills du blir gravid. Då kan man börja snacka riktigt knäppa drömmar.

Kram kusin

2009-01-19 @ 15:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0