tung mat.

Fyra liter vaniljyoghurt, 3,5 liter mjölk, 2,6 kg kassler, 1 kg apelsiner, 4,5 kg potatis och annat som behövdes hem. Jikes vad tungt det var. I ryggsäcken fick bara mjölk, yoghurt och ägg plats! Korgen fick ta det tyngsta lasset (kassler och potatis) och däcket mådde nog inget vidare. Eftersom jag är en sådan tidspessimist så trodde jag inte att jag skulle hinna pumpa däcket när jag började jobba om 2½ timme så det får bli någon annan dag...

När jag kom hem låg det post på dörrmattan. Jag tror att ett av kuverten innehåller en bröllopsinbjudan. Och jag har verkligen ingen aning om vem det kan vara. Storebrors och svägerskans har vi redan fått. Mitt namn står före Anders vilket borde tyda på att det är någon av mina kompisar. Iiiih, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0