tidig måndag.

Klockan på datorn är 06:35, jag har varit vaken i två timmar och 18 minuter. Konstig Elin. Anders är på väg till Norrköping vilket innebär att jag är gräsänka i tolv, TOLV!!!!!!!!!!!!!!, veckor framöver. Hualigen. Anders klocka började pipa 04:45, men jag låg vaken från 04:17. Anders vaknade med sprängande huvudvärk och feberfrossa. Stackars söt. Hur ska han orka laga mat när han massa feber och skit? Jag vill pyssla om och ta hand om. Jag vill vara hos honom så han kan känna sig ynklig och bara ligga i soffan och titta på film. Och bli frisk. C-vitamin och kärlek - bästa meducinen. Men jag kan bara skicka kärlek genom universum, SMS och telefonsamtal. Hoppas han känner av det.

Att stiga upp väldans tidigt för att få tillbringa 45 minuter med sin älskade för att sedan vinka av honom, har gett resultatet - efter han åkte - att jag skrivit meny och matlista samt planerat lite för jobbet. Jag har även städat undan på skrivbordet. Det är en ynka liten positiv sak med att Anders är borta - rent och snyggt på skrivbordet. Men jag har hellre Anders hemma och ett stökigt skrivbord att städa stup i kvarten. Än ett konstant städat skrivbord och sin kärlek för många mil bort. Bajs.

Nu lyssnar jag på Mix Megapol, dricker min andra kopp the och ska nog skrapa mina trisslotter och tialotter. Tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0