elin, enok och flora.

Det är vi som befinner oss hemma nu och i 10 dagar framöver. Och i några dagar bara Enok och Flora. Amanda far till Spanien och Anders till Norrköping.

Jag tror jag inte varit ensam så länge hemma någonsin förut. Inte ens när jag bodde ensam. Huu. Tack och lov finns ju kissarna hos mig. Anders klocka ringde 5:30, jag låg kvar och funderade över vad jag drömt. Seden kände jag hur illa jag mådde. Jag steg upp 5:50 och drack en kopp the och illamåendet blev lite bättre. Nu mår jag lite illa och har lite ont i magen och det verkar som en liten lätt huvudvärk är på ingång också. Vilken härlig start på veckan. Bläh.

Början kl 10 istället för kl 12:45 idag. Ska ha en klass, vilken är än så länge okänt för min del. Hoppas dem är snälla. Men de extra timmar jag jobbar idag samt några som jag jobbat in tidigare tar jag ut i komp senare i veckan. Åker ju till Norrköping och älsket på torsdageftermiddag. Myspys. Lägligt nog kommer lönen på fredag när jag ska göra Norrköpings centrum. Hoppas de har lite annorlunda utbud än Kalmar så det är lite nytt att se.

På tal om pengar ligger jag minus på mitt konto. HEJA. Det har hänt en gång tidigare i mitt liv och det handlade om kanske om 50 kronor. Jag fick 100 kronor av mamma att sätta in så fort vi upptäckte det.

Nu ligger jag nästan 500 kronor minus. HEJA igen. Och jag skyller 99,9% av det på Rusta. Jag drog mitt kort där den 31a januari. Den 17, SJUTTONDE!!! februari drog de pengarna från mitt konto. Är det lagligt att vänta så länge? Grejen är dessutom att de inte ens reserverade pengarna, gah. Visst, visst, man ska ha koll och hej och hå. Men för fan. Om samhället ska bli kontantlöst får de för bövelen ta kosingen med detsamma. Det som sker är att jag är helt (okej, 20 kronor i plånboken) pengalös fram till den 25e då lönen kommer från extrajobbet. 40 kronor i matplånboken äger jag också. Men det löser sig, det är ju den 23e idag! Och mat har jag så jag klarar mig. Hoppas bara att det inte inträffar någon oförutsägbart som akut kaksug eller liknande.

Nu ska jag försöka fördriva tiden. Och kors i taket, det är redan ljust ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0