julvecka.

Julveckan är påbörjad!

Som ni vet jobbar jag ju på julafton, likaså Anders. Men vi ska ju ändå ha en riktigt jul så gott vi kan! Därför består ledig tid denna vecka åt att julstäda och laga mat. Igårkväll gjorde jag Jansons frestelse så nu är det köttbullar och skinka som är kvar. I "värsta" fall gör jag köttbullarna på julafton, får se. Knäck ska också kokas, bara för min egen del :) Imorgon är det STORSTÄDNING här hemma. Har gjort lite grejer förra veckan som t.ex. damma i vitrinskåpet, idag ska jag också göra lite så det inte blir allt för tungt imorgon! Vill gärna hinna med den där knäcken samt att julpynta lite imorgon också!

Imorgon får jag min lön och jag drömde att jag fick lönebeskedet och det var inte ens 4000:- jag skulle få ut, lagom gråtfärdig var jag. Hualigen. Jag behöver typ minst 5500:- för att kunna betala hyra, mat och resterande räkningar. Men idag bör beskedet dimpa ner genom brevinkastet och jag kommer gråta på riktigt om drömmen var en sanndröm. Hua!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0