en vecka kvar till dopparedagen.

Och då ska jag jobba och jag har aldrig doppat i grytan, men ändå.

Idag ser dagen ut såhär:

07:10 Klockan ringer och jag tittar på julkalendern i sängen tillsammans med tokgosig Flora, härliga bakgrundsljud från hantverkarna

07:35 Stiger upp, plockar ur diskmaskinen och fixar the

07:45 Pussar min älskling hejdå och stoppar ner ett par strumpor i hans jackficka om han blir blöt om fötterna

07:45 Sätter på Mix Megapol och datorn och lyssnar på Äntligen morgon, kollar Fejjan, läser bloggar och är nördig.

Typ snart: Inventera oståkex-kexen inför inköp, klä på mig osv.

08:50 Blir upphämtad av snäll kollega som tyckte jag skulle slippa åka buss t/r två gånger och brummar till jobbet

09:00 Julfrukost på jobbet, mys! (Hörni, vad mycket mysigt vi har gjort på sistone!)

10:00 Dem som börjar jobba kl 10 börjar jobba och jag brummar tillbaka med snäll kollega och ber honom dumpa mig på Giraffen

Förhoppningsvis innan kl 12 Handlar inför morgondagen och lite kompletteringar på Maxi och går sedan hem

Innan 13:15 Städar, fixar det sista på mitt eminenta musikkvizz och äter lunch

13:15 Går mot bussen

13:32 Bussen ska komma

13:35 Bussen har inte kommit

13:36 Elin blir arg och fryser

13:37 Bussen kanske kommer och jag blänger på busschauffören och undrar varför han är förvånad över snö den 17e december

14:00 Börjar jobba

15:07 Jobbar

Senast 16:45 Har kvarts rast och äter tre clementiner och skriver upp mina tider

19:00 Kollar om butiken är tom och stänger

19:10 Slutar jobbar

19:21 Bussen ska komma

19:22 Jag blir arg för bussen har inte kommit

19:23 Tittar bort mot Ölandsleden där bussen kommer ifrån

19:40 Bussen kommer och jag ber busschauffören gasa som fan för jag ska hem innan kl 20:00

20:00 Bonder söker fru börjar och jag SKA sitta i soffan och titta, ingen får prata med mig och jag ber Anders hålla tyst tre gånger

21:00 Jag är fri att prata med och gör något jag inte vet än

22:00 Jag ligger förmodligen i sängen och ser på Sportnytt och sover strax


Och så ska jag ringa styvsvärmor och tacka nej till gran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0