därför väljer jag blipp.

Kom iväg och handlade vilket slutade med en proppfull ryggsäck och tre kassar. Det var ju lagom roligt att cykla hem med det. Dessutom glömde jag blippen (det heter scanner men alla säger väl blipp?) så det fick bli att inte väga grönsaker och frukt och ställa sig i den vanliga kassan. När jag stod där och väntade på min tur konstaterade jag att själva ICA-besöket är nog lika långt oavsett blipp eller inte - tiden du lägger på att blippa och väga varor är nog ungefär den samma som att vänta och plocka upp sina saker i kassan. Vi packar ju aldrig grejerna direkt när vi tar dem eftersom det krävs en hel del planering om vad som ska vara i ryggsäck, kasse osv och då kan man inte lägga bröd, äpple och tomat under mjölk, müsli och pasta. Nåja.

Men sen kom jag på varför det är skönt med blipp - jag behöver inte raketstressa mig igenom packningen! Eftersom jag kan ta min fulla vagn och ställa mig i en stängd kassa och packa i lugn och ro. Nu kom den ju folk efter mig och eftersom det krävs lite planering så tar det lite extra tid. Men jag var inte jättelångsam tror jag. Hoppas jag.

När jag kom hem så packade ju upp grejerna och gjorde sedan lite ärenden på stan. Fler inköp än tänkt men 75% var nödvändigheter/planerade inköp. Sen blev det varma mackor till lunch framför Bonde söker fru på TV4Play och nu ska jag nog krypa ner i soffan och se på Gossip girl innan det är dags att börja med maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0