tutten.

I vår har jag ju återigen fått fara omkring och visa tutten för en massa läkare, eftersom jag har haft ont. Jag var trött på att bara få pencillin för inflammation i bröstkörtlarna (jag vet inte ens om det var det, min husläkare säger typ INGET). Fick också en remiss till kirurgmottagningen och en fantastisk doktor Wallander (han luktar dock ciggarettrök, mindre trevligt). Han undersökte men konstaterade att det satt djupare än bröstet - i bröstkorgsväggen eller bland revbenen. Bara de här orden fick mig att må illa - har jag en bröstkorgsvägg? Och kan det sitta grejer där som gör ont? Blärsch. Han remitterade mig till röntgen som jag var på för exakt tre veckor sedan. Det var inte alls något trevlig upplevelse, beskrev den för tre veckor sedan så ni kan ju läsa den 2a april.

De skulle i alla fall ringa mig om svaret och jag tyckte att tre veckor var länge för att glo på typ max tre bilder, eller vad det var dem tog. Så jag beslutade mig för att ringa. Har ringt femtiotrettontusen olika nummer och på hälften är det bara val med knappar och sen ska de ringa upp om trettiosjutton timmar. Har fått nya telefonnummer hela tiden och tillslut kom jag fram till dr. Wallanders sekreterare! ÄNTLIGEN! Tur som jag hade så var han på sitt kontor och hade dessutom mina papper på skrivbordet, så jag fick prata med honom på studs! Lika trevlig och go som vanlig. Han berättade att mina lungor, mitt hjärta och mitt skelett ser bra ut så jag kan sluta oroa mig :) Han frågade lite om jag har ont och jag sa att jag går ju inte och trycker så hårt som han gjorde vid undersökningen så det är ju inget jag lider av... Dock sa han åt mig att känna på tuttarna (han använde inte ordet "tuttarna" dock :D) en gång i månaden - vilket ALLA kvinnor ska göra! KÄNN PÅ BRÖSTEN, TJEJER!

Jag lovade också att återkomma om det skulle uppstå något igen, jag frågade om jag kunde ringa direkt till honom/hans sekreterare och det gick finfint! Förträffligt! Jag slipper i så fall min bläiga husläkare som är knäpp och inte säger något och det han kanske säger är bara konstiga och dumma och plumpa saker.

Så angående tutten och bröstkorgen är jag frisk som en nötkärna! Vad det onda kom/kommer ifrån är inget som är farligt i alla fall. Angående det andra så är det som det är, men jag har ju meducinen... :)

Kommentarer
Postat av: Linda

oj Elin, det låter kämpigt det där! men skönt att du har fått tag i en ordentlig doktor!

håller tummarna för att det ordnar sig med det andra också och att meducinen biter på dig!! =) kanske blir bättre sen när karln din kommer hem också. ;)

allt tenderar att bli bättre när de sautans karlarna återvänder hem, förstår inte att de envisas med att åka hemifrån ens ;P

ha en bra dag!

kram

2009-04-23 @ 12:31:31
URL: http://paerlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0