f ä r d i g.

  • Plockat iordning. Donat och fixat. Ni vet, lägga papper på rätt ställen osv.
  • Tvättat
  • Rengjort ugnen (det luktar bajs och tar lång tid och pinnarna på sidorna är lagom störande)
  • Skurat kaklet i köket
  • Skurat bänkarna i köket
  • Skurat luckorna i köket
  • Rengjort mikron
  • Diskat besticklådorna
  • Skrubbat diskbänken och diskhoarna med Svinto
  • Dammtorkat precis allt som går att dammtorka
  • Torkat ur vitrinskåpet
  • Putsat alla fönster invändigt (utvändigt gjorde jag igår)
  • Dammsugit
  • Dammsugit soffan
  • Rensat avloppet i duschen
  • Skurat kaklet i duschen och kring handfatet
  • Rengjort toaletten
  • Rengjort handfatet
  • Torkat av kattlådan utvändigt
  • Skurat golvet
  • Piskat mattor
  • Torkat av köksstolarna
  • Diskat diverse saker
  • Tömt sopor
  • Dammsugit madrassen
  • Bäddat rent
  • Lagt upp skor och jacka i förrådet
  • Hängt upp två masker
  • Bytt kort i ramarna ovanför byrån samt hängt dem på ett annan sätt
  • Ätit tre gånger
Nu är jag KLAR. Jag steg upp 5.30 imorse och började nog städa vid 7-tiden. Jag har inte tagit några längre pauser direkt. Så 13 ½ timmar tog det. Men nu jävlar är det rent! Imorgon ska jag nog köpa en bukett tulpaner och ställa på köksbordet!

Viker tvätten gör jag faktiskt imorgon också... Jag tycker nog att det räcker för idag... eller?

Dags för dusch och middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0