55 och bitsocker.

Idag är ingen vaaaanlig dag för idag är det MAMMAS födelsedag! Mamman fyller 55 år idag och hon hade fått en groda av pappa :) Och en sådandära hängmatta på ställning... Pappa har trixat in den i bilen och sen in i huset utan att mamma märkt ett skvatt. Söta, mamma. Vår present vågar jag itne skriva om ifall hon skulle läsa. :) HURRA på mamma i alla fall!

Angående bitsockret igår. Det var en tant som snodde min vagn på Maxi igår. Jag var och letade vallmofrön och lät vagnen stå eftersom det blev en del traskande. När jag hittat mina frön och ska tillbaks till vagnen så ser jag tanten ta den och gå i väg. Vad tusan nu. Hon ställer den och går och tittar på kött. Jag tar tillbaks den och går och meddelar henne att "hennes" vagn kommer försvinna eftersom det är min... Hon skrattade. Väl i kassan fick jag en avstämning (ni vet, när man blippar maten själva kollar de ibland - för min och för deras del - att det blivit rätt). När jag lägger upp varorna på bandet upptäcker jag att tanten lagt bitsocker i min vagn. Jag säger till kassörskan att någon lagt fel, för jag om hon scannat in den hade ju inte min avstämning stämt. Hujedamig! Men tanten undrade nog varför hon inte hade bitsocker med sig hem. Och nu slog det mig att jag kanske betalt för den, om hon blippat den. Bajs. Jag hade dessutom Anders rätt stora ryggsäck i vagnen, missade hon den!? Nåja... Hur eller hur kan man få sig ett skratt på Maxi en tisdagkväll kring 20-tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0