kalenderkärlek.

Jag vet inte varför. Men jag älskar kalendrar. Helst vill jag köpa en ny varje termin, men det går inte ihop med min ekonomi. Idag fick jag en gratis från Lärarnas Riksförbund på Novischmässan på kåren. A5-format och väldigt trevlig inuti, har redan suttit och fyllt i lite i den. Kärlek vid första ögonkastet.

Dock är ju min Elin Pelin tjugohundraåtta-kalender bland det sötaste som finns. Dock lite liten. A5-format är perfekt.

Hur ska jag nu göra? Ska jag ta ut skilsmässa från den lilla blå och ingå äktenskap med den nya för att sedan vilja överge den vid årskiftet? Eller ska jag gå i terapi med den lilla blå och få det att fungera till årsskiftet och då kunna skiljas från den med gott samvete?

Stora problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0