promenad.

Jag tog mig en promenad såhär lite på kvällskvisten. Jag funderade på lite olika saker när jag promenerade i den vackra majkvällen.

  • Jag gick runt Ängö. Och fy bövelen vad vackert det är där! Vacker natur och tokigt fina hus! Fyyy tusan vad jag vill bo där! Det kanske man ska önska sig i 23-årspresent, ett trähus på Ängö? :)
  • Jag lyssnade på min musik jag har i mobilen under promenaden. Min musiksmak består av blandat, blandat och åter blandat. Dessa låtar spelades under promenaden:
- Ted Gärdestad-Satellit
- Sonja Aldén-För att du finns
- Basshunter-Boten Anna
- Jag vet inte vad låten heter, förmodligen "Sommar och sol", ni vet den som spelas av typ Sven Ingvars och i inledningen av Hajk eller något...
- Gyllene Tider-(Hon vill ha) Puls (live från turnén 2004)
- Popcorn
- Kraftwerk-The Model
- Nationalteatern-Speedy Gonzales
- Gwen Stefani-What you waiting for

Nå? Blandat va? Jag gillar alla låtarna jättemycket på olika vis och har minnen till de flesta. Ett par citat ur låtarna som jag älskar är från (Hon vill ha) Puls:

...hon älskar att älska tills sten blir till grus...

Och Speedy Gonzales:

...lägg av med att blaja och ta dig en braja...

KLOCKRENT!

  • Den tredje saken jag funderade på var hundbajs och dess påsar. För jag upptäckte nämligen att det fanns hundbajspåsar upphängda vid en soptunna vid Lindöskolan. HALLÅ!? Varför ska hundägarna få gratis påsar för? Köp egna påsar och ta upp er hund äckliga bajs. Kunde ägarna inte räkna ut själva att den håriga best de köpt kommer behöva göra sina behov och det är inte bara att kissa? Duh. Förmodligen är det kommunen som bidrar med de svarta små påsarna. Vem bidrar med kattsand!?!?!?

Kommentarer
Postat av: Marre

Fast, å andra sidan så finns ju chansen att hundägarna plockar upp bajset om dom får gratis påsar - och det blir trevligare för icke-hundägarna. Om katten bajsar på ditt golv drabbar ju mest bara dej.. Om du förstår resonemanget :)

2008-05-16 @ 15:12:02
Postat av: Elin Westerberg

Jo, det är ju jättesant. Men jag förstår inte varför hundägarna inte kan ta det ansvaret själva? Varför ska mina skattepengar behöva gå till hundbajspåsar? Det där med kattsanden vara bara en parallell för att visa på hur dumt jag tyckte det var :)



Marre, vem är du föresten? Är det "min" Marre? :)

2008-05-19 @ 08:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0