tisdag.

Ska äta något litet till lunch för att sedan cykla till jobbet, sen ska Anders och jag handla. Jag gjorde veckans meny själv när Anders satt i telefonkö så det blir väldigt god mat hela veckan :) Ikväll får jag potatismos, till exempel :) MUMS. Och jag är tokigt sugen på drömtårta... Det blir nog till att dra fram mjöl och slev när vi kommer hem. Varför inte liksom? Mitt nya liv får väl börja nästa vecka istället ;)

Tänkte igårkväll att om jag vaknar tidigt av mig själv som idag skulle jag gå ut och gå. Jag vaknade vid 7.30 och var utvilad och var faktiskt nästan på väg upp, sen tittade jag ut i springar mellan väggen och rullgardinen. SNÖ. Nej nej, tänkte jag och vände mig och fortsatte drömma. Jag minns inte vad, fastän jag tänkte på det när jag låg vaken.

Igårnatt drömde jag att jag och folk (min nuvarande klass, grundskoleklass eller gymnasieklass typ) byggde båtar som vi sedan använde för att stapla på varandra, fast det satt människor i alla båtarna, för att kunna dra loss gula skosnören ut regalskeppet Vasa, som tydligen var sjösatt igen. Jag var rätt duktig men jäklar vilken sjö det var! Vågar som var typ tio meter höga, men det gick rätt bra ändå.

Sen drömde jag att jag provade gul- och orangerandiga strintrosor hemma hos mamma och pappa, i deras gamla arbetsrum som inte är arbetsrum längre. Vad får jag allt ifrån? Men man har ju något att skratta åt i alla fall.

Nähä. Lite lunch och sedan cykla för första gångden sen i onsdags, tokigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0