matematik.

Nu har jag pluggat i några timmar, som vanligt är det matematik... Duh.

Jag har fortsatt skriva i min sammanfattning och skrivit på min fusklapp (vi får ha med oss ett papper till tentan där vi får skriva vad som helst). Sen har jag övat på liggande stolen (som är samma sak som trappan, fågelpinne och Celsius). Titti räddade mig, jag fattade inte riktigt hur man skulle flytta och sådant där. Men nu kan jag :) Liggande stolen ger mig kalla kårar annars, jag fattade det aldrig i mellanstadiet och därför har jag alltid varit jätteosäker på division. Men nu kan jag både kort division och liggande stolen, wihi!

Och Titti ringde precis och hade kommit på en sak som vi diskuterade tidigt. HEJA TITTI! De här med olika baser är jag lite rädd för, jag förstår det ju och sådär. Men på tentan så blir det nog både hjärnsläpp och balckout i värsta fall. Jag har aldrig räknat och grejat med sådant innan januari i år så det är så himla nytt i jämförelse med det andra som man har gjort på något vis tidigare i livet.

Nåja. Nu ska jag äta de där kakorna jag köpte igår och titta på Klass 9A på webTV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0