tv-program.

Anders gjorde en ny kanalsökning på boxen i helgen, vi fick då TV400 som jag förmodar vi kommer ha i en månad då TV4 och Tele2 hoppas på att vi fastnar och beställer den kanalen. Jag zappade lite och fastnade där. De sände Jerry Springer-show...Vad jag fattar är det typ som Ricky Lake. Det jag såg var en tjej som tagit sig dit och skulle berättade för sin pojkvän att hon var bisexuell. Det är väl inget märkvärdigt med det? tänkte jag. Sen förstod jag. Det var inte det som var grejen, utan det var att hon hade ett förhållande med sin syster och det verkade mest gå ut på att dem hade sex. Programledaren - Jerry Springer - ifrågasatte detta. Incest, liksom. Då svarade systrarna "incest är bäst, gör ett test" eller något i den stilen. OKEJ!? Jag tänkte genast på alla stackars människor som ofrivilligt får uppleva incest. Jag läste för några år sedan en bok som heter "Bakomstängda dörrar". Det är en tjej som skriver sin uppväxt och hur hennes pappa våldtog henne och hon födde barn som var hennes systrar. Jävla idioter, de där på TV400. Uäck. Pojkvännen gjorde slut, nu tänker jag inte se på det något mer.

Nu till en mycket trevligare TV-upplevelse. Johanna tipsade mig om en dokumentär hon sett, som skulle sändas TV igen. "Palace Hotell" hette den och handlade om detsamma. Det är ett hotell i Hultsfred som drivs av Maja - 93 år. Hon gör allting själv och har alltså inga anställda. Jag hittade den på SVT, så se den via SVTPlay här! Dokumentären är verkligen helt underbar, jag satt med tårar i ögonen hela tiden och ville inte att timmen skulle ta slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0