midsommar.

Nu kommer det :)

Anders och jag åkte upp i torsdags eftermiddag. Strulade med tågen och hej och hå men vi kom fram till slut. Tokigt sen middag och sen i säng. Sov ut i fredags och började sedan stöka, lugnt och skönt. Mamma och jag plockade blommor, pappa och Anders tog ner björkar. Pappa berättade att de tänkt ta ner lite ris vid åkern och Anderfs föreslog att de lika gärna kunde ta dem björkarna. Pappa sa inte emot och de gick. De hittade typ två björkar där och när de kommit hem igen berättade pappa om ormar, fästingar och annat skit som finns där de hade gått. Haha.

Anders och jag klädde vår lilla söta midsommarstång med björk, myspys och minnen. Första gången Anders träffade mamma och pappa och kom till mitt paradis var midsommar 2005 och vi klädde midsommarstången då med, då var den alldeles nygjord dessutom. Nåja. Vid lunchtid åkte pappa in och hämtade min bakfulla bror och hans ännu mer bakfulla fästmö. Snart så vankades det lunch vilket bestod av sill, sill och åter sill. MUMS. Anders och jag fraktade den från Kalmar, dessutom. Vi åt så mycket att vi rullade fram allihopa. Efter det så gjorde mamma kransar till mig, Nina och sig själv. Vi drack en massa gottigt, pratade, skrattade och myste. Mamma och pappa vilade en stund och vi andra spelade kubb. Calle och jag mot Anders och Nina. Vi vann varsin gång, och det var väl bra det. Sen började det regna så vi tryckte in oss under parasollet.

Pappa vaknade lagom till det slutat och då började vi greja med middagen. Calle skulle använda päronens nyinköpta mandolin och skar av sig toppen på tummen så blodet sprutade. Hur kan samma människa lyckas med allt sånt där jämt!? Helgrillad rostasfilé med potatis och kryddsmör åt vi alla fall. MUMS. Tilläggas bör väl att vi endast åt potatis från mamma och pappas egna land hela dagen, den första och jag och mamma drog upp dem. SÅ GOTT. Vi drack ännu mer och till efterrätt hade mamma gjort glömd marräng som vi fick med glass och jordgubbar. Sååå gott.

Sen satt vi och pratade till 1-tiden för att sedan sooova.

Resten av helgen bestod av att bara ta det lugnt, äta gott, busa med storebror och hälsa på farmor!

Här är lite foton:



1. Potatisen! 2. Hemmaodlad lök minsann. 3. Anders tar ner björk. 4. Fin ros i skogen. 5. Jag och Anders klär midsommarstången!



1. Sillbuffé! 2. Blivande kransar :) 3. Så blev den! Jag satte fast prästkragar hela vägen på mittenstången sen också. 4. Jag och älskling. 5. Kubbomgången Westerberg förlorade :(



1. Baren :) 2. En bukett jag gjorde, det tog tid men den blev sååå fin! 4. Jag och Anders i fina kransar :) 5. Klantarslets tumme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0