jätteledig och läsning.

Jag har ju inte gjort speciellt mycket sen jag slutade skolan för läsåret. Jobbat totalt tre timmar, utspritt över tre dagar. Sen har det bara varit slappning och sällskapande av vänner. Jag hade bestämt mig att verkligen ta tag i körkortsteorin, men jag bestämde om lite sen. När jag skickade in ansökan till det där jag ska få besked från idag så tog jag det säkra före det osäkra. Jag bestämde mig helt enkelt för att ta ledigt jättemycket utifall att jag skulle få jobbet och då jobba fram till skolan börjar igen (antar jag). Så ikväll vet jag om det blir jobb eller körkort resten av sommaren. För om det inte blir något jobb, då MÅSTE MÅSTE MÅSTE jag banne mig ta tag i teorin. Jag måste bara få mig själv att fatta att jag inte kan plugga hemma, det bara går inte. Får sätta mig på biblioteket, körskolan eller något trevligt ställe och läsa.

Ja, jag har bestämt mig för att läsa teoriboken som jag läser sen bok när jag ska ha dugga/tenta på den. Läser, antecknar, sammanfattar och har mig. Jag har faktiskt börjat. Men det var väl en vecka sedan jag gjorde något...

Skärpning Elin.

Var jag ville komma var att jag nu varit så ledig att jag inte riktigt vetat var jag ska göra med all tid... Igår läste jag typ tre timmar i streck i soffan. Det var mysigt men framförallt ville jag läsa ut boken så jag slapp släpa på två stycken till 08-land. (Boken jag läste heter Pompeji och var rätt speciell, man måste typ streckläsa den för att hänga med. Rolig och snuskig är den också :)) Så jag gick till biblioteket igårkväll i hopp om att låna Harry Potter-böcker och fortsätta läsa serien som jag gjorde ett avbrott i förra sommaren. Men det fanns bara två Potter-böcker kvar och det var fel böcker tror jag, jag kollade knappt eftersom båda var på engelska (blä). Jag bar omkring på Eragon ett tag men sedan slog det mig. När jag läste en sommarkurs 2006 så läste jag första boken i Anne på Grönkulla-serien och jag kom ihåg att jag tänkte att "den här serien måste jag läsa färdigt!". Så jag fick en bibliotikarie att ränna ner i magasinet och hämta den andra boken ur serien till mig. Detta är ju inga direkta "vuxen"-böcker. Men jag gillar ungdomsböcker av någon anledning. Dessutom känns det som om Anne på Grönkulla är något man ska ha läst + att det känns bra att läsa ungdomsböcker så att man i framtiden kan tipsa sina elever och sådär om bra böcker :)

Nu vet jag inte riktigt var jag ville komma med det här heller. Men en slutsats kan man ju dra. Att jag läser så himla mycket mer på sommaren och ännu mer om jag dessutom är ledig! Och det är ju bra och intelligenshöjande! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0