avlopp.

Imorse hade jag av misstag ner ett örhänge tillhörande Amanda i handfatet och neri avloppet. GRATTIS. Så i kväll var det Operation Örhänge I Avlopp som gällde. Nu hade vi ju dessutom prata om att rensa avloppet ett bra tag så det var väl mening med att jag skulle ha ner örhänget.

Nåja. Jag grejade och hade mig, hittade örhänget och rensade avloppet. Jag känner mig riktigt, riktigt huslig och visst är det lite otrevligt men inte så hemskt äckligt som vissa påstår. Det luktar lite dy typ... Herregud, kräket och att bli äckligt sparar jag åt värre saker.

Anders hjälpte mig lite, men egentligen behövde han inte. Jag tror han var nyfiken på att se hur jag fixade det så han stod och tittade på mig, så jag rådfrågade honom bara lite för att jag kunde. Och sen sa jag till Anders - hur många tjejer tror du rensar avlopp?

Det kanske är en provocerande fråga. Men det känns som om jag ser fler och fler förhållanden med stereotypa kvinno- och mansroller. Där kvinnar lagar mat och mannen rensar avlopp liksom, om ni fattar. Nåja. Nu är det gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0