städtant.

Nu har jag:

- rensat duschavloppet (isch)
- torkat av på rör och sådant i badrummet
- torkat ur hela vitrinskåpet
- torkat av alla ytor i köket
- skrubbat diskstället
- organiserat om på köksbänken
- skrubbat i duschen
- ordnat lite bland filmerna

Varför denna städmani? Städas behövs ALLTID när man har två små tissetassar som drar fram, omkring och runt allt smuts och damm. Iofs har de ju inte smutsat ner så mycket där jag grejat nu idag, men det behövdes ändå.

Mamma och pappa kommer ju på lördag och tills dess vill jag ju givetvis ha det fint... Jag vill inte ta golven idag för katterna kommer ju hitta massa ny smuts. Och det är ju det som går fort, dammsuga av hyllor och sådant och sedan golvet. Så jag tror jag tar det imorgon. Går till körskolan på förmiddagen och sedan hem och tvätta och städa klart på eftermiddagen.

Funderar på att gå till körskolan nu med, så det inte blir så tungt imorgon. Det låter vällan vettigt? :)

Så, baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj(s)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0