nötter.

Alltså. Är det här på riktigt?

Min hyresvärd ska inte bry sig om jag vill ta ett glas vin på fredagkvällen eller festa till det när jag fyller år. Nu är det så att jag festar mer än så. Men varken min hyresvärd eller mina grannar störs ett skit på grund av det. Det är ju helt sinnessjukt. Enligt artikeln och deras uttalande så menar dem ju att de som festar inte fokuserar på studierna, öööhm? Varför klarar de allra flesta som festar under sin studietid sina kurser? Jag är medveten om att det finns studenter med alkoholproblem och tyngre droger än så, eftersom jag själv sett det. Men jag tror inte att det är mer vanligt förekommande bland studenter än bland övrigt folk, eller?

Och om jag delar en flaska vin med en kompis eller pojkvän en kväll eller om jag röker som en borstspindel på mitt rum. Vilken tror ni stör grannarna mest? Jag kan ju säga att de som röker stör sjukt mycket mer. Dels luktar, STINKER, det. Och röken och lukten stannar ju knappast i rummet. Dessutom är det ett jäkla spring på rökare om de röker ute. Och om jag vill sova med fönstret öppet en het sommarnatt så är jag rätt överygad om att jag störs mer av rökaren. Än rökaren störs av att jag druckit en cider eller två.

Sen kan det ju mycket väl vara så att fest innebär hög musik, men det tycker jag inte hör saken till. För det handlar om vett. Det finns folk som spelar på högsta volymen kl 3 på natten utan att vara ett dug berusade.

Och nej, jag vill inte framställa mig själv i god dager och att jag bara dricker ett glas vin eller två cider. Men så vitt jag vet har jag aldrig stört någon granne hur full jag än ha varit.

Idioter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0