morgonstund har avgaser i mun.

Upp kl 06.00, tänkte somna tidigt igår. Men mitt huvud var verkligen fullt av tankar så det gick inget bra. Grät en skvätt, log lite grand, undrade över hur allt kommer se ut.

Nåja. Duschen piggade till mig och vid 7.47 (två minuter sen, fy Elin!) var jag på körskolan. Brumbrum. Att tänka på sen förra veckan var att titta mer i speglarna (ovanligt, vad är det som är så svårt liksom) samt att accelerera mera. Och jag gjorde både och. Lite väl mycket gas kanske. Man ska inte köra 40 på 30-väg. Nääej. Och så kanske det var en heldragen linje där med. Den ska man inte köra över. Och varför finns enkelriktade gator? Tro nu inte att jag kört mot trafiken på enkelriktad, för det har jag inte och jag börjar bli bäst på högerregeln. Men nödvändigt med enkelriktat? Hela Kvarnholmen och framförallt Kattrumpan är knökfullt med enkelriktat.

Nu är det ju bara den här teorin också. Har någon snäll själ ett bra tips på hur man kan plugga? Jag lär mig inte jättebra av att bara läsa i körkortsboken, tyvärr. Något tips? Ska få låna en cd-rom av min lärare på fredag att installera på den bärbara som Anders kommer hem med samma dag. Så då har jag något där, det känns fint.

Nu får jag minsann rycka upp mig i teorin som jag gjorde med körningen idag!

Kommentarer
Postat av: Elvis

Jag tror att jag läste körkortsboken 1 gång, men ge dig själv ett slutdatum när du ska kunna allt, typ om 2 veckor och så pluggar du som fan. De e lättare än att man läser nån gång då och då!

2008-12-16 @ 20:54:32
Postat av: Elin Westerberg

Taaaack! Jag har teori"prov" i mobilen (!), de kan jag ju använda mig av för att checka av att jag kan allt i varje kapitel :)

2008-12-17 @ 18:40:32
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0