08-land.

Nu är jag hemma från Stockholm. Kom visserligen hem igår och åkte i torsdags, så det var ingen lång vistelse. Men vi hann med en del i alla fall. Jag var där med skolan alltså.

Vi åkte 08.00 i torsdags morse, var framme vid vandrarhemmet 14.00. Där var det att fixa rummen (bädda och så), kanske byta om, gå på toa osv. Sen åkte vi tunnelbana in till stan och så gick vi till Burger King och käkade. 16.15 så träffades vi utanför Dramaten för att gå guidad visning. Det var roligt, men lite besviken var jag i alla fall. De delade klassen i två delar och vi fick en gubbe som guide, han pratade mest om gamla minnan och folk "som vi inte kan komma ihåg vem det är", så det var lite tråkigt. Men mest besviken blev jag på att vi inte gå ställa oss på scenen :( Det fick den anda gruppen, de fick dessutom ha mannekänguppvisning i klädförrådet, vi fick "bara" titta. Men visst var det en upplevelse. Jag mådde dock rätt dåligt av att sitta högst upp i gradängen, svindel gånger tusen.

Sen var det att med raska steg ta sig till Stadsteatern för att se "Jösses flickor - återkomsten" kl 18.00. Vi hann och så. Föreställningen var bra, men jag blev lite arg på vissa saker... Första akten handlade mest om "förr", den tiden jag inte levt. Andra akten handlade om år som jag levt. En tjej hade en roll som väldigt radikal feminist (alla spelade typ feminister) och talade lite halvt til publiken, var på hon sa "kan jag be alla män lämna lokalen". Visst, hennes roll gjorde detta och vissa tycker ju liksom så. Men det VÄRSTA var att folk i publiken APPLÅDERADE när hon sade detta. Djefla idioter! Gaaah! Andra akten var som sagt lite av en besvikelse och mentaliteten "kvinnor är bra, män är bajs" visade sig. Elin inte tycka om. Men men. Skådespelarna och orkestern var bra och scenografin imponerade på mig, därmed scenerierna. Katarina Ewerlöf och Lena B Persson var några av aktörerna.

Föreställningen var fyra timmar lång, så vi hade liiite träsmak i arslet när den var slut. Ett gäng begav sig till en irländsk pub och vi och några till åkte tillbaka till vandrarhemmet. Där satt vi och pratade, drack och åt snacks. Mycket trevligt. Vid 1-tiden bestämde sig alla utom jag och Stina, för sig att åka in till puben de andra var på. Så vid 01-30 kröp jag och Stina ner och vid 02.10 somnade vi. Snark, snark.

Vi vaknade vid 08.30 och packade, käkade frukost och så. Sedan så åkte vi in till stan och shoppade! Jag skulle köpt vinställ med de var slut! BAJS. Men ett duschdraperi, några glas, en äggskärare, en top och lite annat skit blev det. Stina fann sin jacka i rätt storlek + att den var 200 kr billigare, tjoho! Sen bar det av hem igen efter lunch på Kungshallen. När vi lämnat våra saker på bussen gick vi till en Pressbyroån för at köpa lite färdgodis, påväg därifrån sprang vi på "Paggan", Leif Pagrotsky. Ni vet den där lilla håriga, som var kulturminister förut. Han pratade i mobiltelefon med hjälp av headset, men han stoppade nästan in mikrofonen i munnnen, det var roligt. Sem brummade vi hem och jag klev innaför dörren strax innan 20.00. En mycket trevlig resa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0