helgen vecka 12.

Jag pluggade ju som skrivet i fredagskväll. Och tur var det. Min arbetsgivare ringde mig säkert fem gånger under eftermiddagen/kvällen. Han hade inget folk inbokat varken lördag eller söndag. Bra framförhållning... Jag sa att han skulle ringa tillbaka om han inte hittade någon som kunde jobba på söndag, men det verkade lösa sig. Sedan så var det lördag det handlade om. Han kom på den briljanta idén med att boka in två jobbare på varsin halvdag. (Helgpassen är från 06:00-18:00). Jag sa att jag kunde jobba förmiddagen, till kl 12 alltså. Så det blev så! Jag funderade på varför typ INGEN kunda jobba och kom på att halva terminen gått vilket innebär att om man läst en fem- eller tiopoängskurs så tog den slut i fredags + att det var lönehelg. Folk ville nog fira att kursen var slut. Jaaa.

Men jag steg i alla fall upp kl 05:45 och cyklade till jobbet. Det gick bra att jobba. Men det var hur låugnt som helst och vi var fyra stycken som "plockade", varför sådan panik? Det hade gått bra med bara två. Konstigt.

Klockan 12 cyklade jag till IKEA och lämnade tillbaka det alldeles för korta duschdraperiet och sedan cyklade jag hem. Duschade, pussade på Anders och åt lite. Sedan tittade på skidor och somnade i soffan - skönt. Vid 16 vaknade jag och gosade lite på Anders, sedan åt vi middag och sedan cyklade jag och mötte Hannah och Stina.

Sedan traskade vi till vad vi väntat på - sexpartyt :D Det var ganska roligt, haha. Jag handlade för 406 kronor, men ni får inte veta vad :D Sedan blev det partaj för mig i alla fall, jag som hade tänkt ta det lugnt fick i mig hela vinflaskan. Det är märkligt hur mycket jag behöver dricka alltså. Jag kände mig nykter, tokigt! Sedan så spatserade vi till kåren, efter jag och Hannah skrattat ihjäl oss av en tjejs utläggning om äckliga 45-åriga gubbar. Jag kommenterade och hon skulle börja ställa saker till rätt och förklara sig. Patetiskt. Lägg ner fördomarna och stoppa in tuttarna istället. Sen försökte hennes kompis övertala mig att göra slut med Anders. Haha. Jag är rätt bra på att provocera. Det var rätt roligt. Det som var roligst var de, haha. Deras uppenbarelse liksom.

Nåja. Väl på kåren så blev det kramkalas med diverse folk. Fia, Lotta, Markus, David, Patrik, Therese, Johan, Hansson osv. Skoooooj! Och fy faaaasiken vad jag har tröttnat på högstadiefasonerna hos folk. Gah. Men - jag tror att de själva har det jobbigast med att de beter sig så. Lycka till i arbetslivet, säger jag bara.

Dansande och stusade massa, shotade Tequila Rose (det är farligt gott) och sprang och tokade. Hihi. Gick hem vid 1, men tog en sväng förbi Svett-Olgas för ett köttbullemeal, slurp. Anders sov när jag kom hem så jag åt min mat, såg lite på TV och lade mig och sov.

Vaknade några gånger på morgonen för att bajsa ut bakfyllan. Drack vatten och läsk och så. Anders vaknade och morgongos (kärlek!). Pratade om ditten och datten, åt sedan frukost. Och jag kände mig efter den inte bakis alls. Det tackar jag för. Sedan har jag... PLUGGAT. Duktig Elin. Förberett redovisningen imorgon. Power point-presentationen. Jag är mycket nöjd. Men den kan vara lite läskig. Visa krigsbilder på barn kommer nog uppröra en del, vi får se hur vi gör. Har sedan skrivit lite till bilden och nu skriver jag här.

Känner mig duktig. Men. Det skulle vara oerhört skönt med en helg som man kan vara helt jäkla ledig. Bara inte bry sig, liksom. Om inte förr så tänker jag känna så över påsk, när vi är hemma hos mor och far.

Ringde lite folk (bla bröderna) igårkväll. Ganska intressanta samtal och intressant prioritering på saker. Vad väljer du mellan brädspel och ha kvar en vän? JO, ETT BRÄDSPEL. Eller inte.

Meeeeeeeeeeeen, nu ska jag strutta till H&M och köpa strumpor, sedan kanske till Hemtex och glo på duschdraperier. Ska nog klä på mig först.

Tjo och tjing och tingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0