nu har det börjat.

Nu har min sommarkurs dragit igång. "Grundläggande IT-säkerhet" heter den. Distanskurs på HIK som är helt webbaserad (det tycker vi om). Föreläsningarna är typ som powerpoint med tillhörande lärare som pratar. Vi har fått vår första och man kan se den om och om igen. TOPPEN. Nu har vi bara några små problem. Jag fattar inte så mycket. Men det är det mindre problemet.

Det större problemet är att jag saknar boken och vi ska läsa typ 4½ kapitel till vår första uppgift som ska in senast nästa söndag. Och det sura är att den bara finns som REF-ex på högskolebiblioteket och på stadsbiblioteket finns den inte inne. Men däremot finns en e-bok där. Men det är förra upplagan. Så jag har mailat läraren och ska höra om det går bra med den. HOPPAS DET. För boken kostar näligen 199:- på AdLibris och under morgonen har det visat sig att jag inte får riktigt så mycket pengar av CSN som jag trodde. Så vad det gäller att köpa saker som inte är livsnödvändiga så tar det emot "lite". Fast jag måste säga att nagellack är livsnödvändigt. Och även billigare än 199:-. Jaaa.

Nähä. Medan jag väntar på svar på mailet så ska jag skriva ut alla mina uppgifter från datorn, som jag lämnat in under våren. Jag sparar nämligen ALLT i en pärm och nu ska pärmen få bli fiiiin. Måste köpa ett register också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0