idag.

Idag har jag jobbat och tjänat pengar. Idag har jag klistrat trettonhundra alltså ettusentrehundra (1300) stycken 3 sim-kort på lika många papper. Det tog mig sex timmar. Effektiv tid. Sedan hade jag alltsomallt en timmes rast. Jag har på detta tjänat 700 kronor, det känns väldigt fint.

Och en sak till - det är varmt idag.

Förresten blev det ingen morgonpromenad idag. Jag hade ont i halsen när jag gick och lade mig igår. Jag somnade i soffan vid 20.15, vaknade vid 20.45, borstade tänderna, gick och lade mig och somnade vid 21.15 och tänkte därmed att jag kanske höll på att bli sjuk. Trött som tusan. Så jag avstod från att promenera så att jag höll mig frisk och kunde jobba och tjäna slantar.

Men jag tränade på sätt och vis igår. Jag och Anders tog nämligen bort gångplattorna utanför våra fönster, och vet ni? De satt fast. Vi har inte ens fått bort alla plattor och på vissa fick vi båda två ta i allt vad vi kunde samtidigt och ramlade och skrapade i händerna. SÅ HÅRT SATT DE. Jag svettades och detta tog oss en timme. Med andra ord - träning.

Nähä. Nu ska jag umgås med min prins.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0