110 km/h.

... har jag kört idag. Råkade visst köra 120 km/h också. Hoppla hejsans. Hade dubbellektion imorse. Skulle gå igenom trafikljus och cirkulationer. Men jag fick börja att köra motorväg! Jag frågade nämligen om måndag och körningen till Olofström för halkbanan, och då kom min lärare på att vi kunde köra motorväg idag. Hjälp tänkte jag. Mycket stort HJÄLP! Men det gick finfint och var skojigt :) Jag fick höra ordet "strålande!" vid en påfart, det kändes fint!

Sedan körde jag runt på Kvarnholmen, lite runt i stan och motorväg då. Och motortafikled, 2+1-väg. Det kändes tokigt bra att köra idag, fick ett konstigt motorstopp när jag stod still vid ett trafikljus, måste ha pillat konstigt på pedalerna. Och så bromsade jag in för lite när jag körde av motorvägen. Och så var det en cyklist som jag skulle släppa över övergångsstället som ville att jag skulle köra så det blev det nästan motorstopp men jag lyckades komma därifrån utan motorstopp, yeah!

Min lärare säger mindre och mindre hur jag ska svänga i korsningar och säger istället att jag ska följa skyltning och så. Och det går riktigt bra, av någon anledning kan jag stan ganska bra och skyltarna är ju inte oerhört svåra att förstå... Sen så hjälper han mig med sådant som han vet som man inte kan veta om man kör på en väg första gången. Jag var t ex påväg att byta körfält idag, men då sa han åt mig att ligga kvar. De gick nämligen ihop ganska snart.

Men. Innan vi skiljdes åt så pratade vi lite och kom fram till att min självförtroende har växt oerhört, jag har mer flyt i körningen och det börjar liksom gå av sig själv lite grand. Sen så var han imponerad över min motorvägskörning (allra, allra första gången), vilket kändes roligt :) Sen så sa han...

- Elin, det här gick inte bra. Det gick mycket bra.

Då blev hela jag ett stort leende :) Det kändes brrrrrrrrrrrrrrra. Mycket brrrrrrrrrrrrrrrra :D

Nu känner jag mig betydligt lugnare inför måndag! Imorgon blir det teoriplugg!




Brrrrrrrrrrrrrrrrum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0