besöket i 08-land.

Jag lever, jag lever! Nu kommer en resumé om helgen.

Fredag:
Mitt tåg går från Kalmar 07:08 så att jag ska vara framme till lunch. Jag har tre byten (usch, men biljetten kostade 95 kr). Jag har bitt första byte i Alvesta, andra i Norrköping och det tredje i i Eskilstuna. Jag läser på sj.se på morgonen att de håller på och grejar med tågbanan så det blir buss från Norrköping - NEJ! Jaja. Jag åker.

Framme i Alvesta visar det sig att min anslutande tåg är 45 minuter sent, vilket skulle betyda att jag missar tåget till Eskilstuna från Norrköping. Jaha? Jag går in i SJ-butiken. Där får jag en ny biljett vilket gör att jag kommer direkt till Södertälje från Alvesta! Visserligen får jag vänta drygt en timme, men jag kommer fram bara 15 minuter för sent. Dessutom kan jag få pengarna tillbaka. Tjoho, kunde inte bli bättre av ett strulande SJ :)

Jag kommer fram vid 13-snåret. Mamma och pappa hämtar mig och vi åker till Maxi och handlar för morgondagen och lite så. Systemet får också ett besök.

När vi kommer hem så kommer mamma på den briljanta idén att gå ut i skogen och plocka kantareller. Så gör vi och jag har på mig för stora skor från 80-talet. Vi hittar en massa smultron och en massa blåbär. Sen så hittar vi en ½ lite kantareller. MUMS.



När vi kommer hem så plockar vi upp mammas potatis - mamma och pappa fixade landen i våras så de är de första! Vi får ihop så det räcker till oss alla tre. Mamma plockar lite rädisor, jag trodde de växte typ 2-3 stycken på en blast men det var bara en, haha.

Sen så rensar vi kantareller och pappa gör sin cloe slaw-sallad. Äter lite ostbågar och drinkar och så. Sedan äter vi. Jag tror inte jag kommer äta så gott på evigheter och har inte gjort det på evigheter.

Grillad fläskfilé, potatis hemifrån, kantareller hemifrån och pappas cole slaw-sallad. Jag njöt så att hela byggden hörde det. Sen lite TV, prat med älskligen och sova.

Lördag:
Sov en stund på morgonen. Myste omkring och följde sedan med päronen ut och promenerade. Vi gick en halvtimme, mamma och jag. Pappa gick en längre väg. Duschning, frukost vid 12.30 och sedan börja fixa ordning för kvällen (se mer i ett eget inlägg)

Söndag:
Jag vaknade relativt tidigt för att ha somnat 04.00. Nämligen vid 8-snåret. Pappa var uppe och hade diskat undan en massa - TACK! Jag städade och fixade, mamma vaknade och vi åt frukost. Sedan så dammsög mamma och jag torkade golvet och fixade huset så det såg ut som det skulle :) Sedan så sov jag ett par timmar på soffan medan pappa tittade på Äppelkriget på TV. När jag vaknade så sov mamma och pappa så jag gick och duschade. Vid 14.40 så tog vi Ovlovn och åkte till "landet". Landet är numera min fasters och min farbrors landställe. När jag växte upp hade farmor och farfar ett hus, min farbror ett, faster ett och vi hade ett som vi sedan "gav" till farbrorn. Här var hela jäkla släkten på somrarna, så underbart! Men nu har farmor sålt sina byggnader till faster som har rivit huset och byggt ett jättefint hus och så. Farmor bor dock i ett sött litet hus. Tomten ligger mitt ute i skogen, är typ stor och 50 meter från Mälaren. Ja, det är VÄLDIGT trevligt där.

Ja, dit åkte vi för att fira min farbrors namnsdag (fråga inte). Vi fick kakor och tårta och grejer. Det var vääääldigt god tårta. Jag fick mysa lite med farmor och det kändes skönt (och lite jobbigt). Sedan åkte vi hem i regnet och när vi var hemma så började vi laga middag - taco. Gottigt. Sedan lite TV, packning och sedan sova.

Måndag:
Tåget gick 07:27, skulle ju hem och jobba. Pappa och jag åkte Porsche in, brrrrrrrrrrrrrrrrum (kan jag få mitt körkort snart!?). Kramkalas och sedan tufftufftåg till Kalmar med byte i Linköping. Sen så fick jag pussa på min söt när han kom hem på sin lunch och sen var vardagen tillbaka.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0