070707 reunion.

Jag har som bekant under hela våren försökt få till stånd en reunion med min grundskoleklass. Vi gick 1-9 tillsammans med några som slutade, några som började och några som gjorde både och under tiden. Vi var hemma hos mina föräldrar i skogen. Nästan alla killar (12) var där och så jag och två tjejer till så sammanlgt var vi 15 stycken. Många jobbade tyvärr. I början var det kanske lite stelt men det släppte relativt fort.


Krister, Viktor och Linus samtalar.

Vi minglade ett bra tag (jag fattade inte att det hade gått tre timmar vid 18). Sedan så började vi fixa maten. Om inte Krister varit så hungrig hade det tagit ännu längre tid. Maten bestod av rostbiff med potatisgratäng samt sallad och bröd. Till minglet bjöds det på vitt vin och lite snacks.


Jag och min älskade Maria.

Efter vi ätit (det blev riktigt bra och det räckte precis...) så blev det att bada. Det regnade, men det gjorde inte oss något så vi gick ner till bryggan. Jag frös som en liten blå och tur var väl att jag blev iputtad, annars hade jag aldirg kommit i. Sedan puttade jag tillbaka. Sedan så försökte två stora karlar få i mig, men lyckades hålla mig kvar riktigt länge, jag är nog lite stark när jag verkligen behöver :) Men jag orkade inte så de fick slänga i mig igen. 17½ grad var det och det kändes betydligt varmare än vad jag trodde de skulle kännas. Så nu har jag premiärbadat!


Jag fick en flaska champagne (riktig!) av Herrsällskapet :D

När vi kom upp och jag som värdinna gjort mitt klädbyte så fixade jag och Maria efterrätt. Glass, banan, maränger och chokladsås. Gottigt!


Jag har bytt om.

Sedan minglade vi runt och pratade och skrattade och drack. Järngänget, vi fem som gick på dagis tillsammans pratade gamla minnen som t ex när jag och Mattias delade på en mask och åt varsin halva. Haha.

   
Andreas, Edwin och    Vi fick besök av polisen.
Mattias.


Sen så tog vi oss in till Södertälje. Vi hade tre bilar och var 16 personer (jag och Maria hade privatchaufför) så vi hade lite problem - vem skulle riskera sitt körkort!? Men det visade sig att en kille, min granne, skulle hem så det löste sig. Så två bilar åkte in till Hamnmagasinet och jag turbostädade när Maria bytte om och sminkade sig. Sen brummade vi också in till stan och Hamnmagasinet. I bilen så läckte det ut sprit så jag hade spritröv - myyyysigt. Luktade iofs gott, Bacardi Apple. På Hamnmagasinet mötte vi upp de andra. Dock så hade inte alla kommit in (KRISTER!?). Vi dansade en massa, svettades och hoppade. Sedan så bar det av till Kebab House. De andra gick före och jag skulle leta reda på Maria för att tala om planerna. Så jag, Dennis och Edwin kom lite efter. På väg dit ville jag springa för jag hade ingen tröja så jag frös liiiite. Dennis skulle vara snäll och bära mig på ryggen. Jag hoppas upp och tre sekunder senare så ligger jag på vägen och sprattlar. Första tanken var om min telefon som jag hade i handen hade klarat av fallet - ja, det hade den. TUR! Jag upptäcker sen att jag skrapat upp axeln lite, men det är inte så farligt.


Min axel och mitt knä. Haha.

Dock så blev jag plaskblöt i röven igen, efter att ha nästan torkat efter spriten. JIPPI. Vi fjantar bort till Kebab House och där äter jag kebabtallrik, mums. Vi tittar på Gustafs 1000 foton han tagit och äter och fortsätter umgås. Sedan så kommer Maria och jag har ringt chauffören och vi åker hem. Dock så åker vi till Rönninge för att lämna Dennis så jag är hemma 03.30. Pigg som tusan. Så jag läser lite och somnar vid fyrasnåret.



TACK FÖR JÄTTEHÄRLIG KVÄLL DENNIS, ANDREAS, EDWIN, VIKTOR, THOBIAS, LINUS, LARS, JOHNNY, KRISTER, MARIA, GUSTAF, MATTIAS, OSCAR OCH TERESE E!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0