sista skoldagen 2007.

Denna dag - ett liv. Som Melker Melkersson skulle sagt. Jag har varit och känt på alla känslor som jag bara kan idag. I almanacken var det en stor röd ring runt ordet "gitarrtenta" kl 11.15. Jag har övat men kände att jag ska och vill öva mer. Så jag var i skolan strax efter kl 9. Jag övade i princip oavbrutet till kl 11.10. Mathilda, som är sjukti duktigt och klarade VG-nivån sa "lugnt, Elin. Du kommer klara det, du kan ju!". Nervös var jag, hon är bara snäll tänkte jag lite.

11.15 började lektionen och jag bad om att få vara först. Det fick jag. Spelade och misslyckades. Och så igen. Och igen. Tog en paus. Testade igen. Klarade det nästan. Testade igen. Paus. Testade igen och misslyckades. Ja, ni fattar. Johanna trodde jag hade klarat det, men det hade jag inte. Vi var 11 stycken och 2 stycken klarade det. Säger lite om svårighetsgraden för oss... Dessutom är läraren - enligt mig - dum i skallen. Han är opedagogisk och dan. "Nu gör du FEL!!!" Som om det går bättre nästa gång? Neeej. Nåja.

Arg var jag. Förmodligen mest för att jag vet att jag kan men inte kan när det gällde. Jag svor och svor och svor. Min älskling svor åt mig med. Vi åt lunch och hade sedan, på mitt intiativ julavslutning. Så vi var 16 personer som hade köpt varsitt paket för ca 20 kr. Sedan numrerade vi de och skrev samma nummer på en lapp, sedan fick man dra en lapp och fick det paketet (så rooooligt!) :) Min dramalärare började. Hon fick mitt paket. Jag och Mathilda fnissade. När alla fått paket så tittade vi på när en och en öppnade. I paketet som jag köpt låg det två tärningar. På den ena står det "ta på", "slicka", "sug" osv och på den andra "brösten", "snoppen" osv (fast på engelska) Förstår ni vad vi skrattade och vad roligt det var när just min lärare fick de. Jag sa igår när jag köpte dem "tänk om hon får dem!!!" Hihi, sååå roligt. Sen var det en massa annat roligt runt de där tärningarna. Min musiklärare som är 60+ förstod inte vad det var för tärningar, haha. Så min dramalärare fick visa och översätta Jag fick JULSHOPPINGCHOKLAD :)

Sen vid 14-snåret så började vi i temagruppen fixa och ha oss och äntligen vara i salen så länge vi ville och sådära. Vi har kommit en bit men det är mycket kvar. Men man tappar motivationen lite när man bara vill vara ledig och vet att det dröjer typ 3½ vecka till redovisning.

Dock är jag inte så lycklig som jag skulle vilja vara när nu gick på jullov, eftersom jag inte klarade tentan. Men nu när jag satte mig vid datorn och kollade mailen så hade jag fått det här från min bildlärare:

"Hej Elin, jag förstår att du vill få en kommentar till ditt arbete, som vanligt så har du varit jätteambitiös och kreativ I ditt förhållningssätt till uppgiften, du har verkligen också kopplat ditt arbete till det som du själv gjorde tidigare, bra att utgå ifrån sig själv när man börjar ett job, du släpper också in barnen bra, och tanker I flera steg. Kanon bra att du även väl förankrar ditt arbete med Lpo-94, det kunde inte varit bättre du får så klart ett VG+, god jul hälsn Lena"

PRISA MIG! Fan vad bäst jag känner mig nu! Annat kan man väl inte göra när man får omdömet "det kunde inte varit bättre du får så klart ett VG+"

Så nu blev jag lite glad minsann. Och lite glad är jag för att det är ledigt som gäller nu. Mindre glad är jag för att det är tvättning kl 07.00 imorgonbitti samt STORSTÄDNING. Fast glad är jag för att Anders fick jobba nu ikväll istället för imorron (det betyder att jag inte behöver städa ensam :))

Hej svej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0