en al-qaida-medlem och ett svullo?

Idag vaknade jag vid 9.20 av att en tokgosig Flora rullar runt kring mig i sängen och spinner som hon tävlade i spinn-OS. Vi myser en stund, sen kommer Enok och vill vara med. Då gick Flora och jag myste med Enok en stund.

När jag väl gått upp så springer de runt som de hade en nål i röven. Överallt är dem. Man kan bli tokig för mindre.

När jag satt mig framför TV och glor på Lotta på Bråkmakargatan och viker tvätten så ser jag Flora stå i fönstret och morra åt en pinne som sitter på persiennerna. Strax där efter tar hon världens skutt och ska döda pinnen eller något, detta skutt slutar i en blomma som naturligtvis välter och det åker ner en massa lekakulor samt jord på golvet och i deras elementsäng... GAH! Fyyy på Flora! Skäll får hon och jag dammsuger. Dumma katt. Som tur var ramlade inte krukan i golvet så den är hel. Hon kan verkligen vara helt sinnessjuk. En liten mjuk terrorist!

Igår kväll så åt Anders lussebullar när vi myste i soffan. Enok var rätt nyfiken på dem och började slicka. Anders gav honom en bit och han åt upp den. Sen fick han lite till. Jag har aldrig hört om katter som gillar lussebullar. På julafton åt han räkor, det är väl inte så konstigt. Dock så åt han lite potatisskal tidigare på julaftonen, också.

Och jag åt min sena lunch här framför datorn nyss. Potatis- och purjolökssoppa. Enok satt och tittade på min mat och spann en massa. När jag ätit klart så satte jag tallriken framför nosen på honom. Han luktade lite och slickade i sig så mycket han hann innan jag tyckte det var nog.

Med andra ord äter nog Svullo-Enok var tusan som helst. Bortsett från clementiner och andra citrusfrukter. TOKKATT!

Nu är de dock rätt söta. Enok ligger vid skrivbordslampan och sover (där är det varmt och skönt) och Flora ligger i elementsängen och sover. Söta som socker är de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0