fredag.

Dagen började inte med någon promenad. Jag steg upp, klädder mig, åt frukost och fixade iordning och cyklade till skolan.

Hade en jätteintressant föreläsning om estetik och sådär. 9-11.30. Sedan redde jag ute lite saker, sedan åt jag lunch. Sen satt vi och pratade blaj och väntade. Sen bestämde vi tider. Sen pratade vi mer blaj. Och sen bestämde vi lite till. Det jag gjorde efter lunch var alltså att sitta med min filmgrupp och bestämma lite. Vi ska göra Rödluvan i modern tappning med som stumfilm. Jag ska spela Rödluvan (någon som är förvånad!?). Men det känns hur kul som helst, vill bara börja filma!

Sen cyklade jag hem, tittade på Wissman. Började städa lite grand (torka av). Pratade med AP i typ en halvtimme och vi luftade lite om vad vi tycker om ditten och datten och vi är rätt arga/besvikna båda två. Minsann. Gissa vad det handlade om!? :D

Amanda och Anders höll som bäst på med maten och jag torkade färdigt och sedan dukade jag. Sen åt vi. Så himlans gott! Parmesanjärpar, med fullkornsris och hemmagjord tomatsås. Tokigt gott!

Sen så var vi så duktiga och bestämde oss för att städa klart så vi slipper imorron. Och det gjorde vi. Plockat, torkat, dammsugit, fixat köket, städat badrummet, bäddat om och torkat golvet. Har även tvättat lite mer och ska typ nu ner i tvättstugan igen för att hänga på tork och lägga i en ny tvätt som får ligga blött till imorron.

Ska nog göra det typ nu och sedan gå och lägga mig. Hoppas bara jag kan sova. Vår nya granne har megaparty verkar det som. Jättemycket människor (i liten lägenhet) och hööög musik. Jag tror det blir till att skälla lite om det inte blir bättre snart. Suck. Han som bodde här innan var ju så lugn.

Nähä. Tvättstuga och sedan krypa ner i nybäddad säng i ett nystädat rum alldeles nyduschad. Det är bland det bästa som finns!

Och imorgon är jag bara LEDIG LEDIG LEDIG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0