hemma igen.

Efter några dagar i 08-land är jag nu hemma igen. Hos min Anders! Har saknat honom i massor!

Åkte i fredags och anlände till Södertäje vi 13-tiden:

Fredag: Blev bjuden på lunch hos största storebrodern (viltfärsbiff med potatismos och råröda lingon och hemmagjord tryffel och fudge till effterrätt) vilket var gudomligt gott! Sedan gick vi hem till hans våning och drack öl/vin och pratade och bara hängde vilket vi aldrig gör. Han sov lite middag och jag gick en sväng på stan. Två halsband, två par skor, en klänning, ett kort som jag skrev till Anders, blommor till farmor och farfar samt mat till kvällen. På kvällen kom ju svägerskan hem och sedan andra brodern och svägerskan. Vi gjorde pizza och hade jättetrevligt! Kvällen slutade med största broderna, hans hustru och en vän till dem (som jag var brudtärna med) på Flamingo som jag inte besökt tidigare! Trevlig kväll! Somnade lite väl sent, 2.30.

Lördag: Anledningen till att jag åkt upp utspelade sig idag - en kurs för ett extrajobb. Somnade som sagt sen och vaknade 6:48 istället för 8:00 som jag ställt klockan på. Donade lite och satt på tåget mot Stockholm vid 9-tiden. Var tidig upp och stod utanför Åhléns och väntade på att det skulle öppna. Det kom förbi en lite mystisk kille:

Han: Vad är klockan?
Jag: Fem i tio.
Han: Bor du här?
Jag: Nej, i Kalmar.
Han: Jaha, det märks.
Han: Vad gör du här då?
Jag: Jag ska på en kurs.
Han: Det finns många söta tjejer i Kalmar va?
Jag: Ehm, jag vet inte...
Han: Men dem kanske inte tycker om att prata med främlingar?
Jag: Ehm. Jag vet inte?
Han: Okej, hej då!
Jag: Hej då...

Han gjorde mig lite konfunderad och jag funderade lite på vad han egentligen ville? Hurm. Köpte ett par strumpbyxor och tittade på fins väskor, skor, sjalar och mössor! Kurs 11-17 för att sedan åka till hotellet och göra sig grann och sedan - orutinerat - gå till restaurangen med nya skor. S K O S K A V ! Libanesisk restaurang, tokgott! Jag och några till drog oss så vi skulle hinna se det sista av matchen, vilket vi tyvärr gjorde, på Hard Rock Café. Precis när vi skulle gå tog en karl tag i min arm och sa "var ska ni nu då?"... "hem och sova" sa jag. Jisses. Hon som jag delade rum med passade på att ta en öl på en bar så jag var ensam att natta mig, skönt. Tvättade min söndriga häl och lade mig.

Söndag: Vaknade när min rumskompis steg upp men somnade om. Vaknade strax efter 9 och tog det lugnt. Frukosten serverades till 12, underbart! Åt den i lugn och ro i sällskap av kvällstidningbilaga från fredagen. Tog t-banan in till city och mötte upp finaste kusinen Emma för att sedan göra stan! Shoppade inte så värst mycket, dock ett par jeans om efter lite rabatt kostade mig 140:-, fynd! Och snygga! Dock har knappen lossnat :( Lyxade med sjukt dyr räksallad (146 spänn) som inte ens var så god, till lunch. Följde med Emma hem och fick se hur hon bodde, jättemysigt! Sedan hem till största brodern och hans wifey där det bjöds på söndagsmiddag, slurp! Somnade i soffan och blev upphämtad av mamma och pappa 01:15 som kom från Barcelona!

Måndag: Mys med mamma och pappa och besök i Södertälje. Fick pappa att reklamera ett par skor samt köpa nya, m&p kollade ny belysning till köket, de beställde nytt kakel till köket och sen handlade vi mat. Hem och äta biff med pommes och bea och kantareller! Mums! Vin och gott och äppelpaj till efterätt!

Tisdag: Lång morgon och vid lunchtid begav vi oss till Strängnäs. Tittade och shoppade, fikade och myste! När vi kom hem rensade jag ut några garderober som jag lovat att göra i typ två år... Och pappa började riva i köket! Mammas goda köttfärssås till middag och sedan ett varmt bad, skönt! Somnade tidigt.

Onsdag: Åkte ifrån mina älskade föräldrar för att komma hem till min kära sambo/fästman/pojkvän/bästis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0