FUCK YOU!

Det är något som jag inte berättat. Minns ni anställningsintervjun jag var på förra veckan!? Den inleddes med kommentarar endast bestående av mitt utseende. "Snyggare i verkligheten", "du ser ju ut som 19!", "jävligt fräsch" och skrytande till vakt om "att jag umgås ju med såhär snygga tjejer hela dagarna (följt av nick mot mig)". Ja. I första skedet tänkte jag inte på vad som egentligen sagts. Det var när jag först berättade det för Anders som jag förstod hur JÄVLA illa det var.

Anders, pappa och chefen på extrajobbet har alla blivit varse och det är även dem tre som blivit mest förbannade. Chefen har uppmuntrat alla kollegor att sluta handla i denna butik och det tror jag nästan att dem också gör. Han kom även på idén om att ringa någon ansvarig på det här företaget (kedja i Sverige) och berätta hur jag blivit bemött. Pappa hade också tänkt så men inte hunnit säga det till mig. (Det där kändes lite sorgligt - jag träffar min chef mer än min pappa. Inget illa menat om chefen, men jag saknar min pappa! Och mamma också givetvis). Jag tyckte det kändes lagom jobbigt men tog mod till mig idag och ringde. Blev snabbt kopplad till rätt person (tummen upp för snabb service!). Jag berättade hela händelseförloppet och hon jag pratade med blev "både upprörd personligen samt för -kedjans-". Vi pratade lite om det som hänt och TYVÄRR ska den här personen i fråga (butikschefen som intervjuade mig) sluta på företaget, ändå. Hon ville kompensera mig på något sätt och tog min adress. Hon frågade om jag fortfarande var intresserad av jobb inom kejdan - jo, kanske - men definitivt inte där den här människan är inblandad. Men det känns himmelens bra att jag verkligen ringde och verkligen bra att jag fick ett så seriöst svar och fick prata med en människa som gav ett helt annat bemötande än gubbjäveln som intervjuade mig.

Jag har inte tagit det så själv, men folk runt omkring pratar om diskriminering i sexistiskt slag. Vad tycker ni, är det så illa? Synd att vi inte är i Amerikat, då hade jag kunnat stämma honom och fått en massa pengar ;)

Företaget? XETMEH!

 


Kommentarer
Postat av: Jonas

Idiotchef. Ibland skämms man riktigt för att vara man(pojke, kille beror på hur man ser det :))



Hoppas det resulterar i något possitivt och att den här idioten slutar illa kvickt.



Ta hand om dig



// Jonas

2009-10-28 @ 11:00:27
Postat av: Jenny

Hej elin! :) fan vad arg jag blev när jag läste om vad han hade sagt! Jag kan inte hitta företaget på nätet, har du någon länk? Kram kram och lycka till med jobbsökandet!

2009-10-28 @ 11:11:06
Postat av: Lina

Åhh herregud så får man bara inte uppföras sig när man intervjuar folk! Bra att du tog tag i det ordentligt!

2009-10-28 @ 11:17:01
URL: http://lliljehammar.devote.se
Postat av: Jossan

BRA ELIN!!!!! Hejja dig! Jag var förbannad halva veckan på grund av det där, jäkla fasoner en del håller på med!

2009-10-28 @ 18:24:54
Postat av: titti

Bra där Elin!

2009-10-28 @ 19:45:45
Postat av: Elin

Hej och tack för era uppmuntrande ord! :)



Jenny - du vet vilket företaget är, läs från alla håll ;)



Jag uppdaterar er om hur jag kompenseras, det ska bli lite spännande faktiskt!

2009-10-29 @ 08:57:08
URL: http://elinwesterberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0