hemmafru?

Efter träningen imorse städade jag som skrivet skåpet under diskbänken. Jag plockade och donade lite här hemma. Hann inte mycket mer än att duscha och klä mig innan det var dags att cykla till jobbet. När jag kom hem från jobbet började jag genast med middagen. När den stod i ugnen började jag skriva meny för veckan och fylla på matlistan som skulle stödja mitt minne på Maxi. Maten var klar och jag åt. Fixade matlåda och lade resten av maten i bunkar. Diskade. Fixade klart menyn och matlistan och bajkade till Maxi. Hade Mp3:n till sällskap vilket var mycket trevligt.

Nu är jag hemkommen, maten upplockad och allt iordningsställt. Nu sitter jag här med två kokosrutor (bakade i torsdags, tog med hälften till Anders :)) och ett glas mjölk. Inte helt fel.

Men det slog mig att innan och efter jobbet har jag betett mig som värsta hemmafrun. Fritid? Hoho?

Faaaaaaaaaaaaan, vad skönt det kommer bli när Anders kommer hem och man är två om allt sånt här! Jag tycker det inte är JÄTTEjobbigt, men det kan vara lite tråkigt att dona med allt själv + att det kan vara skönt att slippa göra ALLT själv. Jaja. Förstår ni så förstår ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0