bra, så himla bra.

Jag mår jättebra just nu. Pratade med älskade mamma idag och när hon frågade hur det var fanns det INGET som jag kunde klaga på. Självklart tänker jag på farmor 1000 gånger varje dag, men jag ler när jag tänker på henne. Ett stort leende, för jag HAR världens bästa farmor. Fast inte här i min, i vår värld. Hon är någon annanstans - och där mår hon så himla bra. Tillsammans med farfar, Ludde, Findus och Felix.

I skolan har jag just nu praktik och det är den absolut bästa praktiken. Det ärså himla kul att gå dit. Jag är avslappnad och blir inte helt nere när något går fel. Barnen är fantastiska och min(a) handledare är underbara. Jag vill inte sluta vara där om tre veckor, jag vill vara där med dem - barnen och lärarna - jämt.

På mitt nya jobb går det toppenbra. Jobbat hela helgen och det har varit så sjukt ROLIGT. Alltihopa. I lördags sålde jag skor på löpande band. Det trodde jag inte när jag på darriga ben och hårt dunkande hjärta cyklade dit.

På hemmafronten har det nog aldrig varit så bra. Jag och Anders har funnit en underbar balans i vårat förhållande och jag kan knappt bärga mig till allt det där. NU NU NU! Styvmorsbiten blir allt bättre och jag lär mig hantera det bättre och bättre. Jag tror att praktiken och all kontakt med 9-åringar gör mig till en bättre styvmor för en tonåring. Fråga mig inte riktigt hur, men jag är rätt säker på att det är så.

Dessutom har jag dessa fantastiska underbara vänner. En tisdag i mitten av september fick jag två SMS som åkte rakt in i hjärtat. Slurp, sa det bara. Ni anar inte hur mycket jag älskar er. Dessutom, efter ett missförstånd, känns det skönt att veta att jag har vänner som förlåter och ber om ursäkt och det är bra sen. No bad feelings. Riktiga vänner, som vet vad vänskap betyder. Sen - alla gånger de ställer upp med diverse saker. Erbjuder sig att ställa upp för att de verkligen vill, utan baktanke. Det betyder så mycket, både just i stunden när man ska lösa något praktiskt problem samt att de vill hjälpa en att få saker och ting att fungera. Ni som är mina vänner vet om det, ni är inte så många men fan vad ni är bäst.

Och inte att förglömma - min familj. Bortsett från allt med farmor, där jag i och för sig tror att de känner som jag, så mår de bra. Livet flyter på. Största storebror är på väg att gifta sig och den andre till att flytta till större. Mamma och pappa målar på och lever sina liv precis som dem vill. Och de är så himla värda det, efter allt slit. Och efter att i 25 år hållit på att uppfostra tre barn som alla lyckats i livet.

Och min älskade Anders. Måste nämna honom igen. Vi älskar varandra mer och mer. Vi förstår varandra bättre och bättre. Allt verkar lösa sig för oss också. Jobb och examen. Ekonomiskit och tråkigheter. När gör vi slag i saken, min älskling? Jag kan snart inte vänta längre.

Nu blev det väldigt blottande och det behövdes väl. Gråter gör jag också. Av lycka, saknad och insikter. Men det är bara positivt.

Lägg din energi på det som är värt något på riktigt, var dig själv, ta inget för givet och älska och bli älskad så mycket du kan! Jag tror på DIG!

Kommentarer
Postat av: Elvis

2008-09-30 @ 20:58:31
Postat av: Elvis

Oj de blev ingen kommentar innan. Men jag ville säga att jag blev jätte glad när jag läste den här inlägget! Jag är SÅÅÅÅ glad för din skull, att du har hittat lyckan!

2008-09-30 @ 20:59:51
Postat av: Titti

Gud så härligt att läsa det här Elin!!!!!!!Det e du värd! puss

2008-09-30 @ 21:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0