wiiiiiiiiiiiiiihi!

Dagen började tidigt och konstigt. Klockan ringde 06.00 och under hela natten var jag fly förbannad. I alla drömmar var jag bara arg, arg, arg. Jag minns att jag var arg på Anders bl.a., för han parkerade mitt i en mega korsning och jag fick flytta på bilen och när jag sedan träffade någon som kunde flytta tillbaks bilen så vi kunde hämta honom så blev han arg. MEN!? GAH! Sen så åkte jag med något annat pucko som jag bara var arg på, argh!

Anders berättade sen att jag hade pratat en hel del i sömnen och bl.a. sagt "Men det väl inte jag!" och "Men det var faktiskt mycket bättre på 1970-talet!". Haha, var tusan får jag allt i från? Måste läsa lite i min drömtydningsbok... Igår natt drömde jag om en jättestor båt som ingen visste var god eller ond. Jag läste lite om båtar och vad jag förstod så betyder olika transportmedel ungefär samma sak... Men jag minns inte riktigt vad. Nåja.

Jag cyklade till skolan och var därredan 7.30, plinkade lite på gitarren och det märktes att gårdagens ihärdiga spelande hade gjort resultat - det kändes skönt! Hade blåsor på pek- och ringfingret... Efter en stund begav jag mig till dramahuset där vi började ordna med ljus, ljud och bild... Efter ett tag kom vår handledare och vi körde igenom allt för att kolla och berätta för henne vilket ljus och ljud som skulle vara när. Sen körde vi igenom det igen och det kändes tokigt bra! Det är lagom långt och vår handledare sa att det var jättebra och så :) Wiiiie!

Sen var det lunch och jag tränade lite på en gitarr som fanns i dramahuset. Och vet ni!? Jag satte den helt perfekt, Mathidla sjöng och alla andra lyssnade. Bara sådär, PANG, så gjorde jag det. Kändes helt tokigt! Sen till musikhuset och lite babbel med Mathilda och sedan omtenta. Ikh. Alla var toknervös men jag kände mig rätt lugn. Jag försökte tänka "jag kan det här, jag kan det här, inga problem, jag kan det här". Sen kom läraren och jag sa att jag kunde börja spela och då kände jag hur hjärtat började slå betydligt fortare och hårdare i bröstet. IKH! Jag spelade en gång och missade på de två sista takterna eller så, spelade igen och misslyckades mitt i låten och då sa han "men det är okej?" "är jag godkänd?" "ja" "JAAAAAAAAAAAAAAAAA! YES! HUUUUUUUUURRA" och sa stampade jag med fötterna i golvet och blev helt tokig! SÅ SKÖNT! Sen cyklade jag och jobbade lite och fick reda på att min cykel var klar, lämnde in den på Team Sportia i måndags... Punka och vi orkade inte greja, sen satt det förmodligen något i däcket eftersom jag fick punka tre gånger i rad då jag använde den...

Sen så hem och prata med min gos lite och sen kom Johanna och hämtade migoch Amandasååktevi till tennishallen och så hade vi vår första lektion i nybörjarkursen. SÅ KUUUL! Bästa träningen..! Först tyckte jag "blir det inte jobbigare än så här, vad är det för trååååk!?" Sen kom det igång och svetten började lacka och sedan rinna. Såååå underbart! Älskar att träna när man gööör något, när man lär sig något. Inte på en cykel på ett gym eller något... Glad!


Ja, som ni ser. Detta är nog den bästa dagen 2008 - hittills. Men den kommer nog vara det rätt länge :) Och så är jag ledig från skolan imorron, känns rätt fint ska ni veta :D

Och nu ska jag kolla kurslitteratur till kommande kurs!

Kommentarer
Postat av: A.P.

GRATTIS, vännen =)

2008-01-10 @ 19:00:36
URL: http://ap84.blogg.se
Postat av: Elin Westerberg

Taaaaaaaack! :)

2008-01-11 @ 21:32:16
URL: http://elinwesterberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0