vattneeeet!?

Vi har inget vatten. Det är lite irriterande. Jag upptäckte det när jag skulle skölja av min tallrik efter lunch. Om jag tänker efter så såg jag att det var fullt med vatten på gatan lite tidigare när jag var nere i tvättstugan, men det slog mig inte då.

När jag kom hem så fanns det fortfarande inget vattnet. Åh. Eftersom frisörsalongen i vårat hus har renoverat upp sig lite under våren så har vattnet stängts av då. Då har vi inte fått veta något alls, vilket är sjukt dålig stil. Vi klarar ju oss, men tänk om man varit sjuk, haft barn, varit gammal eller vad det nu kan vara. Så jag laddade riktigt för att skälla ut dem för att inte ha sagt till denna gång heller.

När jag pratade med en av gubbarna i lysnade gul väst så visade det sig att det var ett rör som gått sönder. Det förklarar allt vatten på gatan. Fiffigt Elin! Jag frågade hur lång tid det skulle dröja innan de lagat och fixat. De höll på att gräva ett megahål när jag pratade med dem. "Inte så lång stund tror jag", sa gubben. Duh, hur ska jag veta vad "en liten stund" är i dessa sammanhang? En timme eller ett dygn? - undrade jag. Ett par timmar trodde han. Så vid 17 borde den vara tillbaka tänkte jag.

Nyss funkade det inte, men för ett par minuter sen började det äntligen göra det! TJOHO!

Det låter väldigt märkligt utifrån, jag funderar på om det är någon vattenmaskin? :)

Kommentarer
Postat av: titti

sicken tur att du tvättade igår då :-)

2008-04-25 @ 19:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0