dags.

... att ta tag i dagen. Först tänkte jag bara berätta om föreställningen jag såg i veckan. Vi var på Byteatern för att se Jag målar mitt liv. De hade genomdrag för publik för första gången, vi var den publiken.

Det jag visste innan var att det handlar om någon som hette Sigrid Hjertén och det var dockteater för vuxna. Jag var skeptisk, mycket skeptisk. Regissören berättade lite om vem Sigrid Hjertén var innan föreställningen, det var bra. Jag hade verkligen ingen aning om vem det var, men jag kände igen namnet Isaac Grünewald, som var hennes make.

Det visade sig att det inte bara var dockor, det var skådespelare (vilka skådespelare!!!) och dockor. Och fy tusan vilken bra pjäs! Jag blev helt tagen. Och spelet med dockorna var jättehäftigt, föreställningen fick en helt annan dimension. Och vilka spännande människor det handlade om. Pjäsen berörde verkligen och fick mig att fundera en del.

Föreställningen har premiär på Byteatern i Kalmar idag och kommer att spelas där till mars slut, sedan ska de utpå turné. Bl a till Moderna museet i Stockholm. Så, om du har möjlighet att se den - se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0