dax för vax.

Jag har inte rakat benen sen jag var 13 år. Då gjorde jag det sittandes på mamma och pappa skrivbord, pratandes i telefon med kusin Emma med en engångshyvel och på helt torr hud. Jag gissar att det knappt fanns hår och jag VET att det var svårt att sova efter att ha skalat bort x antal lager hud. Jag lade ner det här med att ha hårfria ben. Tills idag.

Amelia hade för ett tag sedan ett test på olika hårborttagningsmedel. Jag valde ett som fick 4/5 och som var lätt att använda, höll lagom lång tid och inte kostade skjortan. Det blev Veet Wax Stripes. Köpte dem på H&M nu ikväll för 69:90 kronor styck (20 stripes). Och nu är det gjort! Nu har jag inga karl-ben längre! För ja, vid snart 24-års ålder var håret mörkt, långt och om man bara hade sett mina vrister hade man nog trott att det var en karl.


Före - jag sa ju att det såg som en karlsloks ben!


Under tiden - behöver väl knappast säga vilket ben som är klart? :)


Efter

Det minus som Amelia hade var att vaxet kunde fastna på benen och det minuset kan jag verkligen verifiera! Fick gnugga "ett tag" med baby olja-servetterna som medföljde för att få bort det! Men nu är det borta och jag har tokigt lena ben! Och något röda, "en lätt rodnad" borde ersättas med "extrem kräftfärg"...

Men nu är snart 11 års vildvuxna ben ett minne blott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0